Igår åkte jag och mamma in till Göteborg för att gå på Exploricas obligatoriska informationsmöte som ägde rum vid Cybergymnasiet. Mötet började med ett SLEP-test, läs- och hörförståelse på engelska eftersom vissa skolor i USA kräver att utbytesstudenter gör det testet och Explorica tyckte att det förenklar ifall alla deras studenter gör provet. Testet var i början inte svårt, snarare skrattretande lätt, men i slutet fick jag smått panik eftersom jag hade missbedömt tiden och hade endast 5 min på mig på sista sidan. Jag kryssade de sista frågorna snabbt och antagligen får jag en del slarvfel på köpet. Bah!

Mötet gick annars jättebra, det mesta visste jag dock innan men allt nytt man fick reda på var intressant och roligt. De lyckades även banka in i mitt huvud hur man ska söka Visum, vilket verkar vara en vetenskap i sig med alla papper, pass och räkningar som måste fixas.

Jag träffade en hel del trevliga människor som skulle till USA, vi åt på Thairesturang och snackade lite allmänt om USA. I veckan ska jag även få mitt bestämda avresedatum eftersom den 12:e blev borttaget, det ska bli spännande!

Nu så måste jag hitta några passande presenter till min värdfamilj. De har redan frågat mig om jag kunde ta med en svensk flagga som ska placeras i deras "The room of the world", så en present är redan färdig. Ifall det någon som har något bra tips på lite speciella svenska saker, som går att ge bort - så säg till! Jag är i behov av hjälp.

Kolla även in Ericas blogg, hon ska också till USA 08/09 --> http://dunderhonung.blogg.se/

/Anna


5 Comments:

  1. Anonym said...
    själv hade jag tänkt ta med mig kosta boda glas, salt lakris och en svensk receptbok. Funderar på knäckebröd också. Kanelsmak:D Mums.
    Anonym said...
    haha som nedan: knäckebröd är skitpoppis där tydligen. så "exoootiskt!" :P
    kram!
    Anonym said...
    jag har hört att gevalia kaffe är jätte exklusivt där, men annars en dalahäst kanske?
    Anonym said...
    Kommer absolut följa din blogg :)
    . said...
    Vad kul! :)

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.