Vi ses snart!

Nu hag jag sommarlov! Fick ta avsked av klassen igår ganska snabbt vilket var sorgligt. Visserligen kommer jag att träffa majoriteten av alla i Nv1B på sommarlovet men det känns jättekonstigt att veta att jag aldrig kommer gå i samma klass igen. Hur som helst så spenderade jag kvällen hos Amanda vilket var mysigt!

Fick även ett mail utav min värdmamma igår efter att jag hade skickat några bilder på mig själv från Stockholmsresan. Här är ett utdrag av vad hon skrev: "I must say you are such a thin little thing but thats okay so is my daughter". Jag tycker dock inte att jag själv är liten, inte på längden iallafall . Men om man ska jämföra mig med den s.k. "regular american size" så kan man nog påstå att jag är ganska tunn.

Nästa vecka så ska jag köpa presenter till min värdfamilj, det ska bli så kul! Om ni har några idéer så dela gärna med er. Själv har jag tänkt att göra en scrapbook med bilder om mitt liv här i Sverige eftersom det både blir personligt och kul. Kanske ska jag även köpa en typisk souvenir ifrån Lidköping eller Läckoslött?

FRÅGA!
Jag fick även en fråga hur jag gör med mina studier när man åker iväg under ett år. Jo, det är nämligen så här att jag har fått ansöka om studieuppehåll hos rektorn eftersom ett High School år inte kan räknas in som ett skolår eftersom det amerikanska skolsystemet skiljer sig för mycket jämför med det svenska. Så jag kommer alltså att få lämna mina studier under 10 månader för att sedan komma tillbaka under nästa år, och börja där jag slutade, dvs i Nv2. Jag kan inte tillgodoräkna mig kurserna i USA, men däremot kan jag tenta av kurser här hemma i Sverige såsom Engelska B, C och D. Rent teoretiskt så kommer jag alltså inte gå om ett år, utan endast börja där jag slutade.

Jag gjorde även en liten film idag till mina kära vänner!




8 Comments:

  1. Anonym said...
    Måste bara fråga att hur gör man med studierna när man åker iväg ett år?
    Anonym said...
    Saltlakrits!! Dom har tydligen bara söt där borta :)
    Anonym said...
    Jag titade på filmen..jag kommer också sakna familj och vänner...OCH MIN KATT!!!Mest katten dock!
    Paulinahendrika said...
    Anna, du är så bäst! Vet du det? Den filmen du gjorde, särskillt när det var Stockholm och partybilder så satt jag och smilade hela tiden :´D Jag kommer sakna dig så mycket så jag kommer dö, bokstavligen! Fast jag kommer nog leva eftersom jag kommer träffa dig igen, även om jag får vänta en stund... Men denna sommaren kommer bli så bäst!! Synd att jag inte kan vinka av dig när du åker, jag får vinka några dagar innan. Puss på dig min Pyttipanna, love ya <3
    Anonym said...
    Jag har också hört lite historier och amerikanare och saltlakrits, men vadå, dom är väl lite intresserade av Sverige och dig så dom borde väl vilja smaka? :)
    Anonym said...
    Ko, men det är verkligen ingen som kan säga något positivt om arkansas så det känns lite tungt om dom placerar mig ute i ingenstans faktiskt. När jag var på möte i Stockholm igår skulle faktiskt större delen av alla oss utbytesstudenter till South Dakota! :P
    Anonym said...
    Kan man läsa engelska d? :o
    . said...
    Hej! Ja, Engelska D går att läsa på min skola!

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.