Skrev detta inlägget den 13/9 2008

Idag hände något fruktansvärt som sannolikt kommer göra så att jag måste byta familj. Så just nu mår jag allmänt dåligt, men jag ska försöka återberätta allt.

Allt började med ett gräl på nedervåningen mellan Rick (min värdpappa) och Linda (Austins flickvän som bor med oss). Jag var uppe på mitt rum, med stängd dörr, och hörde hur de höjde rösterna och sedan när de skrek åt varandra. Sedan hörde jag ett tjut och Linda som skrek att han (Rick) inte får röra henne och att hon ska ringa polisen. Rick hade då knuffat henne hårt och då kom Austin in i leken och vrålade att Rick inte får röra henne. Sedan skrek de åt varandra i huset och gick sedan ut i trädgården för att fortsätta grälet (och det ekade över hela kvarteret) samtidigt som Linda ringde polisen eftersom Rick hade slagit till henne. Jag som var uppe i mitt rum och betraktade händelsen tillsammans med Pedro fick panik och började gråta, det blev värre när polisen kom (3 bilar) eftersom Ronda då började gråta eftersom hon var skräckslagen av vad Rick hade gjort. Jag försökte ringa Diane under tiden men fick inte tag på henne, så jag ringde ISE-Emergency då jag fick prata med en kille och jag förklarade läget. Sedan när polisen hade åkt iväg, (ingen hände, så vitt jag vet), så ringde Diane och pratade först med Ronda och sen med mig. Hon frågade hur jag mådde och jag sa att jag verkligen inte mår bra och att jag aldrig kommer känna mig säker här igen. Då sa hon att Linda och Austin ska flytta så det kommer bli bra, men då nämnde jag att det spelar ingen roll om de flyttar: problemet är fortfarande att jag aldrig kommer känna mig säker och lita på Rick igen. Jag nämnde också att jag vill flytta härifrån, vilket Pedro också vill. Ronda fick sedan reda på vad jag hade sagt till Diane och hon kom upp och pratade med mig om allt som hänt och bad om ursäkt, sedan kom Rick upp och bad om ursäkt och berättade att han blev sur på Linda för att hon inte hjälper till, men jag tycker att det bara är bullshit eftersom hon visst är hjälpsam och trevlig. De vill verkligen inte att jag ska flytta men efter det som hänt så kommer det aldrig att bli okej. Jag kommer aldrig att kunna vara runt Rick, aldrig kunna vara i samma hus som han utan att känna mig deprimerad och rädd.

Sedan för att få mig på andra tankar så skjutsade de in mig, Kian och Christan till The German Fest som skulle föreställa någon form utav festival till ära för Tyskland. Kian påpekade att det mesta var fel och han blev inte imponerad av den s.k. Tyska maten. Vi åkte sedan hem till dem för att vänta en halvtimme innan vi skulle gå på bio. Jag och Kian såg på en snutt av SpiderMan 3 medan Christan vilade i sin säng p.g.a. att han hade huvudverk. Deras värdpappa skjutsade sedan in oss till ”3-dollars bion” där vi såg Hancook! De visar alltså lite äldre filmer för ett mycket billigare pris, och sedan är biosalongerna mycket trevliga.

Nu sitter jag uppe på mitt rum och väntar på att få tillgång till internet, vilket förmodningen blir när Rick är borta ifrån nedervåningen eftersom jag vill undvika all kontakt med honom.

Detta är nog ett ypperligt exempel på att livet som utbytesstudent inte är en dans på rosor. Jag hade aldrig föreställt mig att detta skulle hända, men jag ska försöka att vara stark nog att ta mig igenom det här.

---

Fick några frågor som rör de förra inläggen:

1. Hej! Jätte bra blogg, följer den! Jag har en fråga ang. fickpengar. Hur mycket har du per månad? Hur mycket gick åt i NY?
Ha det bäst!
Jag har ingen bestämd summa per månad, men under den första månaden gjorde jag av med kanske 4000 kr eftersom jag köpte en hel del nya kläder och skor som jag behövde ha till skolan. Men jag tror dock att jag nu kommer att klara mig på 2500 kr, eller mindre varje månad beroende på hur mycket pengar jag lägger ut på mat osv. Till New York så hade jag förutspått att jag minst skulle göra av med 1500 kr, men jag gjorde endast av med ca 500 kr som främst gick åt till mat och en klassisk I<3ny style="font-weight: bold;">2. Jag vill också fara som utbytesstudent! Och mina föräldrar är inte emot det alls, tvärtom. Okej, dom kanske inte vill bli av med mig, men dom säger att jag kan göra allt jag vill och att dom stöttar mig och hjälper till om jag bestämmer mig för att fara. JAg vill verkligen fara, men nu är det den stora frågan, vart? USA känns ju kul och så men, alla åker ju dit. Jag vill uppleva äkta High School och det går ju som bara i USA, men jag vill ändå fara till andra länder, då tänkte jag du som är iväg har du några tips? Tacksam för svar /Amanda!

När jag bestämde mig för att åka som utbytesstudent så hade jag redan innan klart för mig att det var USA som gällde, men jag tänkte också över Australien. Men i och med att det kostar en förmögenhet att åka till Australien så kändes USA bättre, och smartare. Om du vill uppleva en äkta amerikansk High School så kan du givetvis endast göra det i USA, men du kan ju få en liknande och kanske mer exostisk upplevelse i andra länder såsom Nya Zeeland eller Kanada. Att få uppleva själva utbytesstudent-upplevesen kan du nog göra i vilket land som helst, men det beror självklart på vad du själv tycker. Om jag vore du så skulle jag lita på min magkänsla och prata med mina föräldrar om vad de tycker! Lycka till.

5 Comments:

  1. Anonym said...
    FY FAN! Lilla Anna, du måste byta familj! Verkar inte ens ha vart bra där från början, meningen är ju att du ska ha kul! Inte känna dig rädd och ledsen hela tiden!
    Maila mig!
    Anonym said...
    hoppas att det löser sig! stå på dig
    Paulinahendrika said...
    Min lilla anna <3 åå, kan inte du ringa mig snart igen? jag ska snart posta ett brev tänkte jag, men jag har tappat bort adressen :( hoppas allting blir bra, det vet jag att det kommer bli. Om det inte blir det så kommer paulina med superkrafter till undsättning! SAKNAR DIG! <3
    Anonym said...
    usch vad hemskt :'o BYT FAMILJ! och hoppas på att du får det bra från början! :)
    Anonym said...
    åh vad jobbigt, Hoppas det löser sig! Tyckte du att Rick verkade obehaglig innan det här hände eller är det så du känner nu efteråt?
    Om det inte känns bra tycker jag i alla fall att du ska försöka byta, det är ju inget kul om du ska känna dig rädd i hans sällskap!

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.