En massa tankar...

Först och främst så vill jag bara säga tack till mina kära föräldrar som hjälpt mig att nå min dröm och jag kommer för evigt att vara tacksam till min pappa som betalde min programavgift, stöttat mig och hjälpt mig med mina ansökningar och det ar tack vare honom som jag faktiskt sitter här idag! Sedan ett viktigt tack till min mamma som varit min trogna medföljare på informationsmöten, visumansökningar och hjälpt mig med fickpengar - vilket betydde så mycket för mig. Utan er skulle jag inte klara att vara här i USA ett år, ni är mitt skydd i stormen som jag kan dra mig tillbaka till. Älskar er jättemycket!!

Igår var jag på Orientation Picnic med ISE i Sioux Falls. Det var trevligt, trots att det blåste kallt (vart tog 30-graders värmen vägen?). Efter en läng genomgång om olika regler och middag så fick vi göra vad vi ville i parken som vi var i. Jag, Kian (från Tyskland) och Christian (från Venezuela) spelade minigolf och det var det roligaste jag gjort på länge. Vi spelade dock inte seriöst och vi sprang över banorna och försökte förstöra för varandra, vilket var hur kul som helst. Sedan "råkade" jag skjuta Kians golfboll ner i dammen och vi skrattade så vi grät. Dagen avrundades med Go-Cart, men jag hann aldrig upp med Kian och Christian eftersom de körde som galningar och jag var nogrann med att hålla mig undan ifrån fartdårar.

Skolan idag gick bra, fick tillbaka mitt prov i Drama om Teaterns uppkomst i Grekland och jag fick högsta betyg! Sedan fick jag även reda på vad jag fick på mitt Quiz (prov) i American Lit som jag trodde gick allmänt dåligt eftersom jag inte hade tränat, men jag lyckades ro hem A- , så jag var en utav de bästa i klassen. Tjohej!

Idag sprang vi försten 5 miles i Cross Countryn och jag har övertygat Marcella att börja! Förhoppningsvis får hon det, eftersom hon är utbytesstudent och vi får göra lite som vi vill.

Nu så ska jag göra mina läxor och förhoppningsvis få i mig någon mat (Junk Food, vad annars?).

Hoppas ni har det bra!

9 Comments:

  1. Anonym said...
    Fan vad kul du verkar ha:) Hur gåre med han poblo eller vad han hette?:P
    Anonym said...
    Jag vill också fara som utbytesstudent! Och mina föräldrar är inte emot det alls, tvärtom. Okej, dom kanske inte vill bli av med mig, men dom säger att jag kan göra allt jag vill och att dom stöttar mig och hjälper till om jag bestämmer mig för att fara. JAg vill verkligen fara, men nu är det den stora frågan, vart? USA känns ju kul och så men, alla åker ju dit. Jag vill uppleva äkta High School och det går ju som bara i USA, men jag vill ändå fara till andra länder, då tänkte jag du som är iväg har du några tips? Tacksam för svar /Amanda!
    Unknown said...
    jag bara älskar att läsa din blogg, Går in typ varje dag för att se om du har uppdaterat XD kika gärna in min blogg www.annaringbys.blogg.se
    Anonym said...
    och tack till Lisa som har stöttat mig genom en stor del av mitt liv! tack!!!!!!

    missade lite där va? :D haha
    Anonym said...
    Byggnaden som är i förgrunden till vänster på bilden i mitten av din header (den med Empire state building) är hotellet jag bodde på när jag var i New York :D
    Anonym said...
    Hej Anna! :D det verkar helt underbart i USA, funderar på att åka o plugga där efter gymnasiet! Läser din blogg nästan varje dag, och det är alltid lika trevligt för du skriver så intressanta saker..! Du får verkligen inte sluta skriva för det är så roligt att läsa om dig och livet i USA, så fortsätt skriv :D Du får ha det bäst där borta, vi hörs ;p Kramar!
    Anonym said...
    hej anna! du verkar ha det riktigt kul därborta! :D och 5 miles, är inte det typ 7 km?! ;o och han brasilianaren då? är han fortfarande lika tillbakadragen och så? 8)

    Vi hörs! För nu ska jag till stallet! :D
    Anonym said...
    Hej! Jätte bra blogg, följer den! Jag har en fråga ang. fickpengar. Hur mycket har du per månad? Hur mycket gick åt i NY?
    Ha det bäst!
    kockajäveln said...
    Du har en mycket fin blogg!!:)Hur é de me dej?

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.