Härlig eftermiddag!

Innan jag börjar överösa er med detlajer från gårdagen så måste jag bara säga tack, för alla fina kommentererna till förra inlägget. Thanks a lot guys!

Igår ringde Ben mig och frågade om jag fortfarande ville åka till Sioux Falls för att se på Wall E på bio. Jag sa givetvis ja, eftersom jag annars skule få sitta hemma och spela alla möjliga spel med Brianna, vilket är kul i sig men inte jämfört med att träffa nyfunna kompisar. Ben och Amy hämtade upp mig runt klockan 16.00 och vi mötte sedan upp med Betsey och Elliot på bion. Ellior är Bens pojkvän och de träffas nästan aldrig i Lennox på grund utav att de flesta här har en ganska strikt syn på homosexuella - vilket jag tycker är synd. Filmen var jättesöt, även fast jag misstänker att den var riktad till barn. Efter filmens slut åkte vi till försat bästa mataffär och Ben råkade på vägen köra rakt ut i en gata så en vit stackars bil var tvungen att svänga upp på vägkanten och krockade nästan med en lyckstolpe. Ganska läskigt..

På mataffären handlade vi alla nödvändiga matvaror som vi skulle ha till våran Italienska middag, som Ben och Elliot skulle laga. Vi åkte sedan hem till Ellior och lagade middagen som faktiskt blev utsökt, även fast själva utsendet såg allt annat än inbjudande ut. Vi avrundade middagen med en god efterrätt och sedan skjussade Betsey hem mig och Amy. Under vägen hem så samtalade Betysey och Amy om allt gossip (skvaller) som går runt skolan och det förundrar mig hur mycket det egentligen vet om allt och alla. Jag försökte hänga med så mycket som möjligt, men det är svårt att veta vilka alla är eftersom jag bara har ett begränsat namnförråd.

Idag ska jag på picnic med de andra utbytesstudenterna runt Sioux Falls och förhoppningsvis så finns det någon mer svensk där. Skulle vara så härligt att prata med någon från samma land, fast jag kan förstås nöja mig med en norsk också.

I förra inlägget fick jag några frågor som jag tänkte passa på att svara på:

- Vilket organisation åker du med?
Jag åker med organisationen Explorica som jag verkligen rekomenderar. Deras service har varit mer än bra och campet i NYC var pricken över i:et.

- Vad sa dina föräldrar när du ville åka iväg? Mina är nämligen extremt tveksamma och jag försöker hitta argument för att få åka... Har du några tips?
När jag slätte nyheten om att jag ville åka som en utbytesstudent så var mina föräldrar mer än tveksamma och de sa nästan indriekt nej. Min pappa som verkligen ill undvika att jag ska raka ut for nagot tyckte att det vore mer passande för mig att åka efter gymnasiet, dvs att åka under min universitetstid då jag skulle slippa att bo med en värdfamilj. Trots detta så släppte aldrig min motivation att försöka göra så att de förstod hur viktigt ett High School Year egentligen skulle vara för mig och jag beställde hem borschyrer, läste på internet och räknande ut hur mycket det skulle kunna kosta. På något sätt så tror jag att mina föräldrar började inse att jag aldrig riktigt skulle kunna ge med mig, så de lät mig gå på en intervju hos Explorica - som lätt mig till var jag sitter idag. Sedan sa betalade min alskade pappa min programgift, sa jag kommer forvevigt att vara tacksam, och min mamma hjalpte mig med att skaffa visum, ga pa informationsmote och hjalpa till med fickpengar. Jag alskar mina foraldrar och utan dom sa skulle jag aldrig klara av att vara i USA ett ar.

Så mitt tips är alltså att aldrig ge upp, berätta för dina föräldrar hur viktigt det här är för dig och vilka fördelar det kommer ge dig att åka iväg som utbytesstudent. Du kan även ta upp att de går att ta räntefria lån, att du själv kommer stå för en stor del at programavgiften och VISA hur motiverad och mogen du är.

4 Comments:

  1. Anonym said...
    Det låter som du har det jättebra! :)
    Ellinor said...
    Du måste lära dig namnen på alla nu Anna så att du kan hänga med i skvallret^^

    Du fick en hel del kommentarer i det förra inlägget, så här får du min...
    Fortsätt skriva, för jag tittar in nästan varje dag:)
    Anonym said...
    vilka är det på bilden? :)
    Anonym said...
    än en gång, vart ringer jag om jag vill prata med dig?:)
    saknar dig!

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.