So much drama..

Vad hände med kommentarerna people? Det är mycket roligare att skriva om jag får respons, annars tappar jag lätt motivationen att uppdatera från staterna!!

Dagarna här flyter på i sin illa gång och jag börjar som smått att komma in i den amerikanska vardagen utan att bli helt chockerad över deras matvanor och beteende. Cross Country träning går för övrigt jättebra och i förrgår hade vi ett meet i Beresford då jag kom på 20 plats, så nu har jag bara 10 placeringar framför mig innan jag får medalj. Mitt mål är att åtminstonde komma på placering 10 innan säsongens slut.

Idag, till min stora förskräckelse, försov jag mig till klokan 10.15 och fick panik. Jag drog snabbt på mig mina kläder och Austin fick göra en uttryckning för att skjussa mig till skolan. När jag väl var där så fick jag springa till The Office för att fylla i några papper om min ogiltiga frånvaro och jag kände mig så hemsk, även fast sekreteraren sa att det var okej. Hädanefter ska jag sätta tre alarmklockor och jag ska släpa migg upp ur sängen om det så ska bli det sista jag gör!

Hur som helst så händer det en hel del i min värdfamilj som jag inte riktigt vågat skriva om med tanke på att de finns program som kan översätta svenska till engelska, eller portugisiska - men just nu så känns det ganska relevant och jag vill hemskt gärna dela med mig av upplevelserna här. Saken är den att Pedrom utbytesstudenten från Brasilien, säger att han är allergisk mot hundar, vilket inte stod med på hans application och han har även en hund hemma.. Sedan så har han pratat med våran Local Coordinatior Diane och klagat över att det inte finns någon mat i huset, vilket det visst gör. Sedan låser han in sig på sitt rum 24/7 när han inte är i skolan och beter sig oförskämt emot Ronda och Rick som försöker hjälpa honom att anpassa sig. Ronda konfronterade honom idag om varför han sa som han gjorde till Diane (Ronda och Diane är bästa vänner, vilket förklarar varför Ronda vet om deras telefonsamtal) och sedan dess har vi inte sett skymten av honom eftersom han sitter i sitt rum. Kanske beror allt det här på diverse missförstånd i och med att hans engelska är begränsad, men just nu är allt messed up och min värdfamilj börjar tycka att han är lite skum.

I helgen så ska jag på picnic med alla andra ISE-studenter runt Sioux Falls och sedan ska jag gå på bio med Betsey, Ben och några till från min Cross Country grupp. Jag lägger även upp en bild med artikeln, så ni får se.

16 Comments:

  1. Anonym said...
    Det låter som om du har det jättebra där :D kul!
    Anonym said...
    Låter toppen i staterna! Följer din blogg och blir mer och mer inspirerad att åka iväg! Ha det bäst!:D
    Anonym said...
    Det låter som om du har det kul,läser din blogg för att jag själv ska åka iväg om 2 år:)
    Anonym said...
    tappa inte motivationen, är inne på din blogg nästan varje dag för att se om det kommit upp något nytt :)
    Anonym said...
    Hoppas att det löser sig.
    Du verkar ha det jätte härligt annars :)
    Anonym said...
    Haha vad lustigt! Jag hade också en brasiliansk student i min värdfamilj, och han var också instängd i sitt rum hela dagarna eller vid datan. Han var också ganska oförskämd och skum...undra om det gäller alla brasilianare? hehe han flyttade dock senare.
    Anonym said...
    Hej! Haha tappa inte bloggmotivationen, jag ska kanske åka iväg nästa år så jag vill gärna läsa om hur det är :)
    Vilken organisation åker du med? Är den bra? /S
    Anonym said...
    fan vad roligt anna :D kommer fan ner och joinar dig snart asså! ;) kan byta plats med pedro ;D är helt övertygad om att ronda och rick skulle älska mina matvanor, dvs ost+ pasta låter gott och grönsaker låter mindre gott! :D:D
    . said...
    Jag åker med organisationen Explorica och jag rekommenderar den starkt!
    Anonym said...
    hey anna! :D
    har inte kommenterat här förut, men det kanske är dax att börja 8D låter kul det där med cross country ;) kommenterar mer nån annan gång, för jag vet inte vad jag ska skriva 8D
    Anonym said...
    Alarmklockor! Du blandar engelskan med svenskan x)
    Anonym said...
    hejhej:) Låter ganska mysko därborta xD inte direkt vad jag upplevde o pedro verkar inte riktigt klok:P Men hoppas su har det bra! o har du ngt telefonnummer man kan nå dig på? Skiter i vad det kostar, vill prata med dig!

    Kramar Elin!
    Anonym said...
    Hej, Jag heter Louise! Jag läser alltid din blogg, så tappa inte motiviationen nu. Jag blir så glad varje gång du har skrivit ett nytt inlägg. :D
    Jag funderar och funderar och funderar.. på att åka på High School Year nästa år. Och det känns jättebra att kunna följa din blogg, du skriver både intressant och roligt! :)

    Jag är väldig nyfiken av mig, så jag skulle väldigt gärna vilja veta vad det är du inte vågar skriva om.. Jag skulle bli otroligt glad om du ville mejla mig och berätta. Min mejl är: louisenederman@hotmail.com
    Jag har många andra frågor också..

    Det verkar ju som att du är ganska upptagen där borta, med all Cross Country träning o allt, så jag förstår om du inte hinner.. :)

    Oj nu vart det en lång kommentar här.. Ha det så bra nu, jag längtar till att läsa nästa inlägg! Mvh Lollo
    Anonym said...
    hejsan Anna :) vi känner inte varandra, men jag tänkte bara säga att jag tycker om att läsa din blogg, för att den är väldigt fin och intressant. Jag hade själv tänkt att åka på high school year i usa i år, men det visade sig inte funka för mig. Så då läser jag din blogg i stället och får lite intryck på hur det kan vara :) ha det bra and keep up the good work! :)
    Anonym said...
    Spännande att följa din blogg, du skriver riktigt bra! Ser redan fram mot ditt nästa inlägg.:D
    Anonym said...
    Haha, har lite fler frågor nu... vad sa dina föräldrar när du ville åka iväg? Mina är nämligen extremt tveksamma och jag försöker hitta argument för att få åka... Har du några tips? :)
    /S

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.