Labor Day Weekend

Av ren tur sa hittade jag trådlöst nätverk här i Lennox, så nu sitter jag på gräset i trädgården och bubblar av lycka! Jag behöver dock fundera över hur jag ska göra på vintern när jag vill sitta vid min dator eftersom det kan bli ganska kallt här, kallare än i Sverige..

Utbytesstudenten från Brasilien kom igår, Pedro, och han är väll helt okej. Jag har inte hunnit att lära känna honom än pga att han knappt pratar engelska samt att han ockuperar familjens dator 24/7. Fast jag får ha i åtanke att de första dagarna jag var här så höll jag mig ganska mycket för mig själv eftersom allt var så nytt.

Idag har jag, Pedro, Ronda, Rick, Austin, Linda och Brianna (som är Rondas systersdotter) åkt in till Sioux Park för att ta en närmare titt på de ståtliga vattenfallen som också går under namnet Sioux Falls. Vi stannade till där för att ta några bilder och gå upp i utkikstornet, och sedan åkte vi vidare till Walmart för att införskaffa lite nödvändiga prylar. Jag köpte bland annat Lysterine eftersom min värdfamilj äter allt för sockersöt mat och jag vill undslippa hål för allt i världen.

I fredags så sprang jag mitt första track meet med Cross Countryn och det gick jättebra, med tanke på att jag endast tränat i två veckor. Vi var ca 60 stycken tävlande i JB-klassen och jag hamnade runt 30. Om jag lyckas komma bland de 20 första får jag medalj och det skulle vara hemskt kul. Sedan visade Rick mig idag att jag var i tidningen (Lennox Independent), då det var en bild och text på alla i Cross Country gruppen som i år klassas som "jättebra". Jag ska klippa ut artikeln och sedan skicka hem så kan kanske pappa scanna in den och skicka runt till de närmaste.

Imorgon är det Labor Day, vilket innebär att helgen har förlängts med en dag! När jag frågade min värdfamilj varför de firade Labor Day så hade de ingen direkt bra förklaring så jag fick helt enkelt kolla upp innebörden själv: Traditionellt så firar amerikanarna labor day som en symbol för att sommaren är slut, men sommaren i South Dakota kommer inte sluta förens i September. Temperaturen ligger föresten runt 30 grader och luftfuktigheten är ganska hemsk, så det är inte många som vistas ute under dagen.

Linda, som fyller 18 i Oktober. Hon bor tillsammans med oss, så hon är min indirekta värdsyster!

Jag och vattenfallen i bakgrunden.

Sioux Falls

Brianna, är 7 år och bor hos oss på helgerna.

3 Comments:

  1. Anonym said...
    får man fråga vilket företag du åker med? :) funderar nämligen själv på att åka till usa i ett år!
    Anonym said...
    Hej! Ville bara säga att jag gillar din blogg JÄTTE mycket! Tittar in här ofta och läser om vad som händer. Hade själv velat åka till USA och tagit ett skolår där, men blev aldrig så.. Ha det bra
    Fiffiga Elin said...
    såg att du inte hade så många kommentarer här så lägger in en:)

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.