Are you kidding me?

Igår så försökte jag dela med mig lite utav den svenska kulturen till min värdfamilj och när jag berättade att vi hade monarki i Sverige så blev de minst sagt förvånade. De trodde nämligen att vi hade president, precis som USA, och började genast bombardera mig med frågor om vår Kungafamilj är precis som den i Storbritannien. Jag fick sedan spela den svenska nationalsången för dem, den lät dock ganska kass eftersom det var en låt jag hittat på youtube. Såklart så började de skratta, eftersom killen som sjöng "Du gamla, du fria" inte kunde sjunga rent och jag skämdes, samtidigt som det var hysteriskt kul. Som pricen över i:et så skulle jag visa en mäktig bild av vår Kungafamilj, för att få dem att glömma bort den dåliga nationalsången och den första bilden jag hittade, var minst sagt rolig - då de var klädda i Svenska traditionella dräkter och när min värdfamilj fick se de så dog de av skratt. Jag drogs givetvis med, och jag försökte hela tiden säga att det var en dålig bild och att jag kan hitta en bättre, men de vägrade låta mig byta och de skrattade så de grät åt den "Svenska Kungafamiljen".

Idag är jag ledig från skolan eftersom South Dakota firar Indianernas dag. Skulle egentligen åkt till Sioux Falls idag för att titta på en Indian-festival, men eftersom ingen är hemma nu så tror jag inte att det blir av. Får helt enkelt spendera min lediga dag tillsammans med min U.S. History bok, ser fram emot det.


Det var den här bilden jag visade för min värdfamilj..

5 Comments:

  1. Anonym said...
    *asg* hahahaha fan vad kul:P
    Paulinahendrika said...
    hahaha, anna! du skämmer ju ut oss här hemma i sverige xD
    Anonym said...
    bra blogg:)
    Ellinor said...
    Så hemsk var väll inte bilden, men de svenska dräkterna är inte så jätte finna (skeptisk min):P
    Anonym said...
    haha vafan anna! du kan ju inte få oss i sverige att framstå som retards :o

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.