Merry Christmas!

Julafton i USA var minst sagt annorlunda än den i Sverige. Jag började dagen med att prata med min mamma och det var både jobbigt och härligt att säga god jul. Det kändes dock riktigt skumt att veta att när jag vaknade så var julen hemma nästan över, vilket tyngde mitt hjärta. Det blev inte heller bättre av att jag faktiskt inte gjorde något speciellt under dagen, så jag gick runt med gråten i halsen och konstaterade att jag aldrig mer ska fira julen utomlands.

Klockan 18.00 bar det iväg till kyrkan, då jag och Tyler skulle delta i ett julspel. Jag var en ängel och fick vi träda in i kyrkan under en berättelse och tända några ljus på ett altare. Allt var mycket vackert och det påminde mig för första gången om julen. Vi åkte efter kyrkan till min värdpappas föräldrar för att tillsammans med familjen Young äta soppa och chili. Kände mig ganska nedstämd, men som tur var så umgicks jag med Ben Young och vi spelade biljard och låg på golvet och pratade under hela kvällen. Det gjorde att min julafton inte alls blev så hemsk, som jag tidigare fruktat.

För att avsluta min amerikanska julafton så såg jag på Karl-Bertil Jonssons Julafton och jag ska se om jag inte hittar någon annan traditionell julfilm som jag kan se.

God jul allesammans!

Lägger in en bild på min dagbok i NLT här nedan. Den publicerades idag (24 december).

4 Comments:

  1. Anonym said...
    Åt ni soppa på julafton ? :o det låter verkligen lite annorluna xD Men god jul på dig! :))
    Anonym said...
    God Jul!! :)

    /Anders
    Ellinor said...
    Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
    Ellinor said...
    God jul:)

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.