You're such a neard

Jag måste först be om ursäkt att jag inte uppdaterat om min amerikanska julafton. Jag har helt enkelt varit lat, och möjligtvis upptagen att ta i tu med det hela. Anyway, här kommer en liten uppdatering om mina dagar sedan den 25:e december.

25 december:
Vaknade tidigt på morgonen av att min värdbror skrek: WAKE UP EVERYONE, IT'S CHRISTMAS!!!! Han började sedan spela på sina trummor och väckte varenda kotte i huset. Vi samlades sedan runt granen tillsammans med min värdpappas föräldrar och öppnade våra julklappar, en i taget så alla kunde se vad som givits. Jag som hade världens hemlängtan dagen innan hade jättesvårt med att hålla tillbaka tårarna mitt i julklappsutdelningen och när jag öppnade ett paket från min mamma, som innehöll ett halsband med graveringen Carpe Diem, så brast det totalt. Jag hulkade som en gris (bokstavligt talat) framför alla, och det blev genast tyst. Jag ville just under det ögonblicket hem till Sverige igen och aldrig lämna min familj igen. Dock blev det efter många snytningar bättre och jag kunde ta mig igenom morgonen utan fler gråtattacker. Lunchen åts hos Jay's föräldrar där det serverades julskinka och potatisgratäng, den enda juliga maten jag stött på hitills. Det var iallafall trevligt och efter det så spelade vi Wii på deras storbilds-TV och myste. Kändes dock inte som en riktig jul, eftersom allt koncentrerades runt JULKLAPPARNA, och ingen brydde sig om att skapa någon julstämning även fast min familj är strikt kristna. Skumt. Hur som helst så blev jag jätteglad för alla mina presenter, och här är en liten lista över vad jag fick:

- SDSU Hoodie (South Dakota State University)
- Lovikavantar
- Lädervantar
- Halsband
- Svensk choklad
- Kalender
- Tröja
- Skumtomtar
- Strumpor
- Pengar
- Prydnadssak


26 december
Jag, Kelsi och Tyler hade en liten filmkväll eftersom vi var ensamma hemma. Vi passade på att hyra några filmer, beställa pizza och sedan bänka oss framför TV:n.

27 december
Idag fick jag lära mig att spela trummor av min värdbror! Var ganska kul med tanke på att jag har ganska lätt för att lära mig nya saker och han blev mäkta imponerad att jag fattade allting så snabbt. Kanske beror det på att jag spelade lite trummor i 8:an? Kommer knappt ihåg det iallafall. Jag och mina värdsyskon åkte till en isrink i Sioux Falls för att åka lite skridskor och jag fick lära alla att de rätta trixen. Dock slutade det hela med att jag nästan gjorde en volt och ramlade, min svansskota blev iallafall inte skadad.

28 december
Kyrkan. Pratade med Ben, han konstaterade att söndagsskola är döden. Jag kan inte annat än att hålla med.

2 Comments:

  1. Ellinor said...
    Gott nytt år:)
    Anonym said...
    Gott nytt år! :D

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.