Snälla, kommentera ni som läser - blir mycket roligare att skriva om jag får respons.

Idag har jag minst sagt haft fullt upp! Jag vaknade redan klockan 06.00 på morgonen och kravlade mig ur sängen för att ta mig till skolan extra tidigt pga att vi skulle åka till Sioux Falls där The One Act Play Festival ägde rum. Vi kom iväg så tidigt som 07.30 och under bussresan dit satt jag, Mikayla, Amanda och Jacey och sjung olika sånger samt peppade inför våran föreställning.

När vi väl kom fram till Augustana College i Sioux Falls där South Dakota's One Act Play State competition hölls så satte vi oss först och tittade på de andra skolornas föreställningar för att se hur tufft motståndet såg ut. Det var minst sagt intressant att se de andra skolorna som också hade gått vidare och de var precis som oss, duktiga. När det väl var 2 timmar innan vi skulle upp på scen fick vi bära in alla nödvändiga scen-prylar samt täcka våra ansikten i hemskt lager av smink som gör att man ser mindre än mänsklig ut. När alla var färdiga hade vi ca 30 minuter på oss innan det var dags och alla gick nervösa runt och pratade tills det var dags. Jag kände mig konstigt nog inte rädd alls, utan snarare ganska lugn eftersom vi övat inför det här sedan urminnes tider.

Själva föreställningen gick superbra, och publiken verkade hålla med. Vi fick stora applåder och juryn som bedömde oss gav oss mycket bra kritik och påpekade nöjda att vi hade en underbar energi. Dock får vi inte veta förens imorgon om vi vinner Superior eller inte (högsta pris), så nu är det bara att hålla tummarna.

Efter "skol"dagens slut så åkte jag, Ben, Josh och Jenea till the mall för att äta lunch. Vi gick även runt lite bland affärerna och letade efter Swedish fish, utan lycka. Josh och Jenea var sedan tvugna att åka hem, så jag och Ben bestämde oss för att besöka World Market innan vi skulle åka till hans kyrka och mötas upp med Autumn. Väl inne i World Market hittade jag alla sorters prylar och inte minst svenska kakor, knäckebröd, saltlakrist, läckerol och nutella. Jag plockade på mig allt svenskt jag kunde hitta och det kändes på något vis som om jag var tillbaka i Sverige.
Det hela slutade med att jag handlade svensk mat för x antal dollar, och just nu befinner jag mig i sjunde himlen.

Efter World Market åkte jag och Ben vidare till hans kyrka där vi träffade Autumn. Vi åt mat och disskuterade med kyrkans youth director som var mycket intresserad av Sverige och han bombarderade mig med frågor om Sverige och Norge. Han tyckte det var mycket intressant att vi svenskar inte gillar Norge och vise versa eftersom USA och Canada har ju en liknande realtion.

Vi spenderade kanske två timmar i kyrkan innan vi for tillbaka till World Market för att köpa några roliga kinesiska drycker som visst skulle föreställa läsk. Jag och Autumn valde smaken Litchi som påminde om sprite och Ben köpte en double-espresso från Etiopien. Vi åkte sedan till vattenfallen och tog några bildern innan klockan blev 22.00 då vi for hem.





14 Comments:

  1. Anonym said...
    Kula att det gick bra i "teatertävlingen". Grattis!

    Och jag vet inte om det kan kallas svenska mat (om bilden är rätt)? :) Mer svenskt godis/kakor, fast hårdbrödmackorna kan nog rymmas inom begrepper "mat". Smakade det bra?

    /Anders
    Anonym said...
    Jag måste också säga grattis åt att det gick bra i tävligen :D Måste vara jättegott att få äta svenskt godis nu när du har stått ut med amerikanskt så länge, haha :D
    Ha det bra!
    Anonym said...
    Hoppas att ni vinner tävlingen och kul att det gick bra :)) Nu blev jag också värsta sugen på singoalla kakor ;D Haha
    Anonym said...
    Jag funderar på att åka ett år precis som du , så jag sökte på bloggar och så kom din upp! Det är roligt att läsa och jag undrar om du har några tips eller så? Råder du mig till att åka eller avråder du?
    Anonym said...
    Jag håller oxå tummarna! Glad att jag just nu kan äta hur mycket svensk mat jag vill :D
    Paulinahendrika said...
    Sverige :D:D gud vad gott med singoalla ^^ saknar dig mestast gumman <3
    Paulinahendrika said...
    håller tummarna för er med teatern! ;)
    Anonym said...
    Jag läser din blogg regelbundet. Jag tycker du skriver bra och intressant! Jag ska troligen åka till USA nästa år för att gå på High school:-)
    /Lisa
    Anonym said...
    Hoppas ni vinner! :D
    Anonym said...
    Ojojoj!! gud vad jag vill åka som utbytesstudent till USA!
    Har spenderat de närmaste 2 timmarna till att läsa igenom hela din blogg. Det låter så himla spännande!
    Anonym said...
    åh swedish fish är så sjukt gott! konstigt att man blir så glad av sånt som man tar för givet när man är hemma. Tror aldrig jag blivit så glad av att se ett paket knäckebröd! hoppas du har det toppen :) njut av tiden. Kram Kram
    Anonym said...
    Va kul att det gick bra! :)
    Och jag som tröttnar på svensk mat just nu ;P
    Anonym said...
    Åhh world market, vad coolt! Önskar jag hade nåt sånt här också..
    Anonym said...
    Vad roligt! Coolt att du kunde få tag på lite svenska grejer oxå! :)
    Haha, vad många det är som ska till USA på High School nästa år som läser din blogg, som jag! :)

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.