SUPER BOWL!

Denna speciella dag, i amerikanarnas ögon, började med att jag följde med Emily och hennes familj till deras Lutherska kyrka i utkanten av Lennox, mitt ibland majsfälten. Det kändes ganska skönt att för en gångs skull gå till en kyrka som påminde om den hemma, då jag konfimerades, och där de inte hotade om djävulen och helvetet i var och varannan mening. Dock så verkade den kvinnliga pastorn allmänt skum eftersom hon (enligt henne) kunde sjunga opera och det slutade med att hon sjung alla bönerna som i vanliga fall skulle ha sagts i normal samtalston.

Hur som helst så var det iallafall jättekul att vara där med Emily och när kyrkan var slut så åkte vi tillbaka till Lennox för att förbereda oss inför den stora kvällen, då ett "Super Bowl Party" hos Sarissa stod på schemat.

Jag och Emily kom till Sarissas hus at 5 pm och där möttes vi även upp av Meghan som hade med sin en underbar choklad fondue tillsammans med alla sorters frukter. Så vi högg genast in på maten samtidigt som vi tittade på Super bowl lite halvhjärtat och pratade. De bästa med Super Bowl är reklamen i pauserna konstaterade Meghan och jag kunde inte annat än att hålla med. Speciellt när en reklam snutt med Connan O'Brian och som innehöll svenska blev jag mäkta imponerad! De andra tyckte också att det var häftigt att de just hade valt svenska i en reklam och jag hittade även tv-klippet på internet så ni kan se.

Efter någon timma kom Rachel och vi tröttnade att titta på matchen så vi tog fram Guitar Hero och en hel del andra TV-spel, samtidigt som vi tittade i gamla Year-books. Vi hade jättekul och det hela slutade med att alla låg i Sarissas soffa helt utslagna ifrån all mat vi ätit! Jag och Emily bestämde oss för att bege oss hemåt runt 22.00 tiden och under bilfärden hem lyssnade vi på typisk country musik alá South Dakota.







4 Comments:

  1. Anonym said...
    allvarligt, när fan prata dom svenska? x) hörde inte ett ord ju:P
    Anonym said...
    Super... Fast jag håller med Elin.. När pratar dom svenska?/Anders
    . said...
    Jag menade att dom skrev på svenska.. Fast det kanske inte finns med i klippet?
    Anonym said...
    Skulle du kunna lägga till mig på bdb (Sandrulle)

    Jag skulle väldigt gärna få tillgång till din, och se hur du har det i USA, jag är själv väldigt sugen på en språkresa eller ett high school year :) Tack på förhand! Kram Sandra

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.