Nu är jag 18 år, myndig och kan skaffa körkort. Det hela känns jätteskumt eftersom jag fortfarande känner mig som 17, eller kanske till och med 16. Dock så tar det alltid någon vecka för mig att vänja mig vid att vara ett år äldre, och speciellt nu då jag är vuxen.

Igår kväll satt jag uppe sent till klockan 00.00 för att prata med mina kära föräldrar och öppna paket. Jag fick bland annat en ny rosa digitalkamera, svensk hockey tröja, en bok, smycken, ett litet fodral till kameran, och så vidare. Jag blev jättenöjd över de fina paketen och det var svårt att hålla tårarna tillbaka, eftersom jag fick en stor duns av hemlängtan.

På morgonen öppnade jag även paketen från min farmor och ringde även henne innan det var dags för att bege sig iväg till skolan, eftersom vi skulle åka iväg tidigt till Brandon, där tävling för The One Act Plays skulle äga rum. När vi väl satt i skolbussen så gav Jill mig some cupcakes and Jacey gave me a cake, covered with frosting. Amanda also gave me a bottle of sprite covered with stars! Det slutade med att alla satt och åt cup-cakes i bussen och sedan så sjung de den klassiska "Happy Birthday" sången för mig och det var riktigt kul. Bjöd även hela laget på svensk choklad och de konstaterade att den är mer söt jämfört med den amerikanska, vilket jag inte tycker stämmer.

När vi väl var framme i Brandon så fick vi titta på den första föreställningen av Tea High School som var allt annat än bra. Det gav oss ett bra självförtroende inför vår föreställning som ägde rum en timma senare och som gick hur bra som helst, även fast jag var så nervös att mina händer skakade. Vi fick mycket bra kritik av juryn och de sa att allt var perfekt in i minsta detalj, vilket givetvis värmde. Efter vår pjäs var det dags för lunch och vi gick till Pizza Ranch för att äta den traditionella amerikanska maten som jag börjar tröttna på, nämligen pizza. Jag åt dock ganska snabbt eftersom jag och Amanda bestämde oss för att springa runt och ta lite galna bilder med Mikayla! Vi spelade även basketball med Ben, Ben, Elias, Jenea och Justin för att avlägsna vår överskotts energi. Jag råkade sparka bollen på väggen och den studsade sedan in i korgen, och det hela såg mycket overkligt och komiskt ut.

Efter maten var det dags för de tre andra pjäserna och de var minst sagt bra. Vi blev väldigt nervösa om vi skulle gå vidare till State eller inte, och när resultaten skulle redovisas vågade jag knappast lyssna. Det ändå jag kommer ihåg var att de läste att Lennox High School går vidare till State, och ett stort jubel bröt ut! Jag har nog aldrig sett så många lyckliga personer tillsammans förut och vi kommer att få åka til Sioux Falls nästa vecka för att tävla mot de bästa skolorna i South Dakota!! Vilken födelsedagspresent?

På vägen hem från den lyckade tävlingen var det dags att äta Jacey's tårta med bara ansiktet, eftersom det visst är en amerikansk tradition. Det slutade med att jag hade tårta i hela ansiktet och alla i hela bussen skrattade konstant. Jag, Amanda, Mikayla och Jacey åt vad som var kvar av tårtan, och jag åt mer än halva eftersom mitt ansikte hade täckt upp den delen.

När vi väl kom hem till Lennox så åkte jag till kyrkan med min värdbror för att delta i en liten böne-tillställning utan djupare syfte och sedan youth group. Försökte lära Mikayla den svenska nationalsången under the youth group men det gick inte så bra, amerikanare har oerhört svårt för att uttala sj-ljud och svenska r...

Jag visste inte om jag skulle bli firad av min värdfamilj eftersom de knappt alls hade nämnt något om min födelsedag under dagen. Som tur var hade jag fel!! Efter youth group i kyrkan så tog jag och min värdbror en stor omväg hem och jag började misstänka att de hade planerat något. Så när jag väl kom hem och min värdbror sprang in snabbt i huset så blev jag helt plötsligt otroligt nyfiken på vad som väntade. Jag steg ganska försiktigt in i köket, och sedan tassade jag vidare till vardagsrummer och när jag klev in där skrek alla: HAPPY BIRTHDAY ANNA! Ben W, Josh A, Simeon, Mikayla, Emily, och min värdfamilj hade ornat en överrasknings fest till mig med en jättefin tårta. Vi hade jättekul och vi åt överdrivet mycket otnyttigheter och hade trevligt! Det var verkligen ett underbart slut på dagen.

Mer bilder kommer!!



2 Comments:

  1. Anonym said...
    Grattis i efterskott!:D
    Det låter riktigt skönt att bo i USA,jag längtar tills jag åker dit i augusti.Jag åker också med Explorius,är de bra?
    Anonym said...
    Härlig födelsedag

    /Anders & Maragreta

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.