Igår var det dags att visa årets One-Act-Play inför publiken här i Lennox och jag var konstigt nog inte överdrivet nervös, vilket var skönt. Hela gänget som deltar i pjäsen möttes i skolans matsal, ca 2 timmar innan uppspelet, eftersom vi var tvugna att täcka våra ansikten i hemsk scen-make up eftersom ljuset på scenen är så speciellt vilket gör att man ser ut som ett spöke på scen. Efter att jag och Mikayla fixat till oss så satte vi oss i trappan och lyssnade på svensk musik, och jag försökte lära henne några utdrag ur låten "Boten Anna" som alla amerikaner visst gillar. Det hela gick ganska bra och det slutade med att hon kunde säga "Jag känner en bot" med viss brytning utantill.

Själva föreställningen gick utmärkt och vi fick mycket beröm. Flera förutspår att vi kommer gå till state, men jag vill inte hoppas på för mycket. Det återstår att se vad som händer under tävlingen på onsdag (min födelsedag) helt enkelt.

Efter pjäsen åkte jag, Ben Y, Amy, Brian, Justin och Elliot till The Juice Stop i Sioux Falls. Där drack vi smoothies och spelade en mini-verision av jenga. Det slutade sedan med att vi åkte hem till Ellior för att spela X-Box 360.. Dock hann vi inte spela länge på grund utav att vi var tvugna att åka hem för att gå till kyrkans deeper bible study som skulle handla om kvinnor i kyrkan. Min kyrka här i Lennox är exttremt konservativ vilket innebär att kvinnor inte får ha någon makt, så disskussionerna i gruppen blev mycket intressanta och jag nämnde att i den luterska kyrkan så tillåts kvinnor att vara präster, diakoner etc!

Idag åkte jag och Meghan in till Sioux Falls för att införskaffa två små dvärg
hamstrar till vårat projekt i Advanced Biology, där vi ska studera dem. Vi köpte två små ryska hamstrar som endast var några få veckor gamla, och Meghan ska ta hand om dem tills vi får ta med dem till skolan. Givetvis så ska vi inte skade dem på något sätt, utan vi ska endast följa dem i deras dagliga bestyr och hur aktiva de är under natten samt dagen.

Här kommer lite bilder från pjäsen. Enjoy!






5 Comments:

  1. Anonym said...
    Grattis på födelsedagen! :)
    Anonym said...
    Grattis Anna!:-)
    Anonym said...
    Grattis på födelsedagen!!!
    /Anders
    Anonym said...
    Grattis på födelsedagen!!!! :) Hoppas pjäsen blev riktigt lyckad. Grymt coolt att ni köpte två ryska dvärghamstrar :) Ta kort på någon ifall du får chansen!

    /Björn
    Anonym said...
    Grattis Anna!
    Ha det riktigt bra och lycka till med pjäsen i dag.
    Kram

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.