En historisk dag

Den 20:e januari kommer gå till historien, inte minst för att Obama blev insvuren som den första afro-american president men även för att jag har blivit nominerad till "The United States Achievement Academy" av min engelska lärare i American Lit.

Klockan 10.00 idag under skolan utropades det i högtalarna att vi kunde gå till kafeterian för att ta del utav ögonblicket då Obama blir USA's president samt för att höra hans tal. Eftersom vi var mitt uppe i ett prov som hade att göra med pjäsen "A Doll's House" så fick vi snabbt lämna in allt för att traska ner till kafeterian där vi fick titta på en storbilds-TV som visade de 2 miljoner människorna som hade samlats utanför Vita Huset. Det kändes verkligen speciellt när han svor eden, även om han stakade sig ibörjan, och jublet efteråt var rysande härligt. Jag pratade lite med Simeon om att jag gillar Obama för att han mer liberal i jämförelse med McCain, och vi hade en liten disskusion om varför Sverige främst står bakom Obama's sida.

Efter ca 15 minuter av att vi lyssnat på ett intressant tal av Obama så var jag tvungen att gå vidare till min Adv. Math lektion där jag bara behövde lämna min mattebok för att sedan gå vidare till kafeterian igen för att äta lunch och på så vis lyssna vidare på talet.

Under den sista lektionen kom en kvinna från receptionen på skolan av gav mig ett brev. När jag väl öppnade det och läste så stod det att jag hade blivit nominerad till "The United States Achievement Academy" i klassen "Who's who in English" av min lärare i Amerikan Lit. Jag kommer att få vara med i The Official 2009 United States Achievement Academy National Yearbook, för mina insatser i American Literature. Nu måste jag bara skicka allt hem till Sverige först så att mina föräldrar kan skriva på att de tillåter mig bli publicerad!

Fick även två stora lådor idag från min pappa och farmor som innehöll paket till min 18-års dag. Jag fick även kakor och choklad av min farmor som gjorde mig mer än lycklig. Det gjorde min dag!


4 Comments:

  1. Anonym said...
    Grattis! duktig av dig:D
    Anonym said...
    Vad kul! Grattis :)
    Ellinor said...
    Grattis:)
    Usa-Sandra said...
    hej hur la du till besoksraknaren pa din blogg?

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.