Det känns som om våren är nära! Solen lyser, temperaturen ligger runt 0 och jag kände hur glädjen steg då jag tittade ut genom fönstret i morse. Jag sa glatt till min värdmamma att det här känns som sommar eftersom temperaturen har legat runt -30 de närmaste veckorna och hon instämde. Dock så ska jag nog inte hoppas på för mycket eftersom våren i vanliga fall kommer i slutet av aprill...

Idag åkte jag och min värdmamma till The Mall och jag köpte bland annat två nya färgglada tröjor på Old Navy samt en svart kappa (liknande min långa som jag har hemma) fast i mer vårigt format. Jag blev mycket nöjd med mina inköp samt att det var rea, så jag fick allt för ett bra pris.

Efter en dag på köpcentrumet åkte jag in till kyrkans djupare bible-study, där jag tillsammans med Ben Y och Amy låg på golvet och åt pizza. Vi disskuterade i gruppen vad vi ska disskutera om och under de närmaste veckorna ska vi ta upp: Kvinnor i makten i Kyrkan, homosexualitet etc (precis sådana ämnen som min kyrka har strikt syn i och jag liberal) så det kommer bli intressant att debattera. Dock är frågan om jag vågar säga vad jag tycker eftersom min värdfamilj kanske blir upset om de får höra att jag inte alls har något emot homosexuella samt att jag tycker det är absurd att inte ha en "jämdställd" kyrka.

För några dagar sedan fick jag ett mejl från Explorica om min hemresa! Jag kommer att åka hem redan den 18:e maj, två dagar efter skolans graduation, så det finns knappt tid för att andas där i mellan. Så jag åker från Sioux Falls runt 11.00 den 18:e och kommer hem till Sverige (Göteborg) 15.20. Känns mer än skumt att veta att jag endast har fyra månader kvar, så nu måste jag verkligen ta vara på tiden.

Kommentera gärna, blir mycket roligare att få respons!

Här nedan är en härlig låt för en mörk januarikväll!

5 Comments:

  1. Anonym said...
    Jag tycker väldigt mycket om din blogg och läser varenda inlägg :D Tack för en bra blogg :D
    Ellinor said...
    Va!!! Har du så lite tid kvar… det känns som om det inte alls var längesen du åkte.. Okej det var längesen, men ändå!!
    Anonym said...
    Bra att du blev nöjd med inköpen! Och fyra månader är trots allt en bra stund...
    Anonym said...
    old navy är asbra;D
    Anonym said...
    Hej, jag hade oxå inbokad resa nästan direkt efter graduation, men jag bad mina föräldrar snacka med organisationen om att jag vill stanna till nationaldagen och att jag skulle semestra med värdfamiljen. Det ledde till att jag fick stanna och vara med om nationaldagen oxå.

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.