Snöstorm! Igen...

Vädret här i South Dakota börjar snart gå mig på nerverna. Snön verkar aldrig försvinna och det kommer alltid nya lager med snöflingor som lägger sig som ett tjockt täcke över Lennox. Det hela blir inte bättre utav att temperaturen ligger på -25 grader farenheit. Dock så hade vi en sen skolstart idag pga sköldfaktorn, så jag kunde gott ligga kvar i sängen fram tills klockan 09.30! Förhoppningsvis så börjar vi sent imorgon också eftersom det visst ska komma en snöstorm under natten.

Idag så hade vi en lång play practise och vi fick öva på en klassrums-scen som aldrig tycks bli bra. Vet inte hur många gånger jag fick säga min replik: "Moving on, at some point we all hear the assignment," eftersom det var den sista repliken innan scenen i klassrummet. Preimären för pjäsen, som förövrigt har det komiska namnet "Huh! Level 12! And the Geological Horses!", kommer att äga rum söndagen 25:e januari, så det blir en mattine med andra ord. Den 28:e januari åker vi sedan till Brookings för att delta i en stor tävling och förhoppningsvis så går vi vidare till State. Jag håller tummarna att vår föreställning där blir perfekt, vilket skulle vara en bra födelsedagspresent eftersom jag faktiskt fyller 18 då.

På fredagen förra veckan så gick jag och Emily på en basketboll match mellan Lennox och Madison. Givetvis så förlorade vi matchen, så som vi alltid gör, men det var endå roligt att få uppleva the true high school spirit. Alla juniors i min årskurs, även jag, var klädda i stora basketboll-shorts och en t-shirt med CLASS OF 2010 tryck på och tillsammans stod vi och skrek skolan hejarramsor. Allt var väldigt roligt och både jag och Emily tappade rösterna efteråt.

Emily and I at the Boy's Basketball game!



Amanda and a girl with an orange t-shirt.

1 Comment:

  1. Anonym said...
    haha jag vet :p vi har haft installd skola hela veckan :P Snowdays hela tiden lol :P

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.