Student of the month!

Idag mitt under den alldeles för långtråkiga U.S. History lektionen så utropades det i högtalarna att "Students of the month" hade valts ut. Det är nämligen extra speciellt att bli utnämnd som månadens elev här eftersom man får sin bild i den lokala tidningen samt en intervju och diverse prylar från skolan, så alla i min klass spände öronen för att höra deras namn utropas. Jag satt dock tänkte på att mitt namn säkert aldrig kommer att nämnas, men efter att de hade sagt de två sistaårseleverna som valts ut så hörde jag mitt namn "Anna Nystrom" och jag hoppade till. De flesta i min klass utropade "Go Anna!" och jag fick sedan gå till biblioteket för att ta kort till tidningen. Det är endast 9 tjejer i min årskurs som väljs ut varje år som Student of the month, och för att kunna få den nomineringen måsta man ha gjort något speciellt såsom bra betyg, bra idrottsinsats etc. Jag fick även fylla i ett papper med information om mig själv, och under den sista frågan som löd: What is your advice to new students at Lennox High School? Jag svarade: Be an exchange student, Go to Sweden!

I helgen håller min kyrka Winter Retreat vilket innbär att vi spenderar tre dagar med olika aktiviteter som ska få oss närmare Gud och samtidigt ha roligt. Vi är ca 50 personer som ska delta och jag och Mikayla ska sova över hos Amanda eftersom det antagligen kommer bli sena kvällar. Förhoppningsvis ska det blir roligt, även om jag knappt alls håller med vad min pastor predikar om..

Efter flera förfrågningar om bilder på mitt hus så har jag gjort en liten rundvandring av "mitt" hus här i USA. Lägger även in bilder från min medalj (jag är stolt!! Woho).



8 Comments:

  1. Paulinahendrika said...
    GRATTIS ANNA!! Gud vad kul att du fick medalj och allt :D haha, rolig video :) kul att höra din röst. Vi får allt prata på skype snart hurru du! Förresten, jag drömde att du kom hem och var med oss i skolan för ett par nätter sen!! Blev lite sur när jag vaknade och upptäckte att det bara var en dröm. SAKNAR DIG HÄR HEMMA!! men SNART, SNART, SNART kommer du ju hem på riktigt :) PUSS <3
    Anonym said...
    Grattis :D
    Anonym said...
    Hej på dig Anna!Grattis till utnämnelsen!!Jag har följt din blogg ända sen du böjade ditt highschool år i USA!!! Du skriver otroligt bra och det är så kul att följa bloggen!!Bor i Trollhättan btw!!Sökte runt på google och hittade din blogg där och nu finns den med i mina favoriter!!!!Ska själv till USA nu i september som au pair!!!Hoppas dina månader som är kvar blir lyckade!!Kram Amira!
    Anonym said...
    grattis!:D bra video (y)
    Anonym said...
    anna du verkar ju ha de jattebra. min vardmamma later mig inte vara ute efter klockan nio och ar valdigt overbeskyddande. vad ska jag gora? (fran erica funke)
    Anonym said...
    Grattis!
    Anonym said...
    GRATTIS! :) Härligt att höra din röst, precis som Pao sa! Lev livet där borta nu den sista tiden och njut av att slippa oss, för tro inte du får vara ifred när du kommer tillbaka ;)
    Anonym said...
    GRATTIS!!
    kul med filmen:D hälsar från hela familjen, mamma, pappa, syrran, hästarna o katterna:)
    Saknar dig:) ha det bäst nu det sista!<3

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.