Allt har en baksida

Helgens Winter Reatreat var underbar och jag knöt flera nya kontakter med folk från Norh Dakota och med en utbytesstudent från Holland. Vi lekte främst lekar, sjung sånger och åt överdrivet mycket onyttig mat, samtidigt som vi diskuterade om bibeln och gud. Helgen avslutades med en talangjakt varav jag fick delta i två nummer, en där jag fick prata svenska och min värdbror fick vara tolk och den andra som en racerbilsförare. Jag och Mikayla spenderade de sena nätterna hos Amanda och sammanlagt sov vi kanske 8 timmar under hela helgen, vilket kanske förklarar varför jag fortfarande känner mig som en zoombie.

Sedan har jag varit ganska nere på sistone. Jag vet inte varför, kanske beror det på att jag längtar hem, eller att jag helt enkelt inte aktiverar mig tillräckligt? Speciellt under jobbiga stunder, då jag längtar hem. har jag en tendens att hålla mig för mig själv, så som att läsa en bok på mitt rum eller lyssna på musik.. Åh, jag trivs så i skolan men när jag kommer hem blir allt grått.. Längtar helt enkelt hem idag..

Jag har även bara 3 månader kvar i USA!!!

Idag fick jag även veta att min blogg har rekommenderats av aftonbladets resesida, http://www.destination.se/article4435059.ab! Kändes verkligen speciellt att veta att just min blogg valts ut och jag har gått runt med ett leende på läpparna de senaste timmarna.

Bilderna nedan är från helgens bravader.




4 Comments:

  1. Anonym said...
    snart tillbaka till vardagen! ta vara på tiden!
    Anonym said...
    Jag läser din blogg hela tiden, Anna, och uppskattar den verkligen . Passa på att njuta de sista tre månaderna, det kommer att gå superfort och sen kommer du att längta tillbaka!

    /lärar-Lotta B
    Anonym said...
    Hej Anna! Jag kanner samma sak med hemlangtan. Ibland ar jag nere och da haller jag mig for mig sjalv som du skrev. Jag tror det beror pa att vi vet nu att vi snart ska aka hem igen. Men nu ska du njuta den sista tiden du har kvar.. det ska i alla fall jag :D Take care!
    Anonym said...
    Du har inte långt kvar nu Anna. Kanske känns det bättre om du pratar med någon istället för att sitta själv. Jag tänker på dig. Vad kul att din blogg rekommenderas! :)

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.