Bittersweet Symphony

Nu är de s.k. Semester-testen i full gång, vilket innebär att jag borde spendera min tid med näsan i biologiboken. Dock så har jag kommit fram till att jag har mer viktigare, och kanske roligare, saker att pyssla med, nämligen avskedspresenter till mina närmaste vänner. Jag sitter nu och skriver 13 brev, alla med olika innehåll, och med vissa ingår det små presenter, svensk/engelska lexikon och cd-skivor som jag själv brännt med hederlig svensk musik såsom Boten Anna, Sommartider, Kung för en dag etc. Jag har även planerat att ge bort knäckebröd till Kelsey och en svensk pannkaksmix till Amanda - vilket jag hoppas blir bra. Eftersom vi endast har två skoldagar kvar så vill jag få alla avskedspresenter gjorda idag, eftersom packningen samt städningen återstår, som förmodligen kommer ta flera dagar... Jag har även funderat kring om mina två väskor verkligen kommer att räcka för alla de prylar jag samlat på mig under året, då jag främst syftar på mina vinterkläder eftersom vintern här i South Dakota var allt annat än mild. Det återstår helt enkelt att se vad som får plats i mina stackars väskor, annars blir det väll till att ge bort de onödiga plaggen till kyrkan.

Idag har jag för övrigt varit på jättebra humör, främst eftersom vi hade föreställningen för vår pjäs igår, som fick väldigt bra kritik. Framträdandet gick jättebra och folk skrattade så de grät i publiken när hövdingen (spelad av Elias) klev fram på scenen och dansade the "Native Dance". Tyvärr så glömde jag min kamera, så jag kunde inte ta några bilder från pjäsen - men jag vet att Rachel satt i publiken med kameran i högsta högg så jag ska fråga henne om hon är villig att dela med sig.

Nu har jag bara 6 dagar kvar till SVERIGE. Hjälp!!

2 Comments:

  1. Amira said...
    Hoppas dina sista dagar i USA blir mer än bra!! Ta vara på dagarna! =)
    Anneli said...
    hej!
    skulle du kunna lägga till m ig på bilddagboken? för ja kan inte lägga till dig.... skulle gärna vilja se dina bilder.:D

    ha det bäst under din sista tid i USA

    juste kankse e bra å veta vad jag heter på bdb också, ja heter sockiiiplast

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.