Tiden rinner iväg

Nu kära bloggläsare så går mitt år här i USA in på den sista veckan och jag börjar mer eller mindre inse hur mycket jag kommer sakna alla här - speciellt mina närmaste vänner. Denna helgen gick som väntat snabbt förbi och jag hade inte tid att uppdatera min blogg förens nu på söndagskvällen, då jag ligger min säng med min svenska laptopen i mitt knä och låter mina fingrar frenetiskt klicka på skrivbordstangenterna. Jag har i 10 månader klarar mig utan ett skrivbord, och jag ska under den sista veckan inte bryta trenden att ha min amerikanska (xxl-sized) säng som min arbetsplats/sovplats/matplats/garderob.

Jag har gått och blivit väldigt patriotisk här borta i South Dakota. Idag fick jag reda på att Sverige hade vunnit bronsmatchen mot USA i hockey VM och efter det så sms:ade jag varenda kotte i skolan och konstaterade stolt att Sverige hade slagit deras hemland.

Mamma och pappa, när jag kommer hem så ska jag förövrigt sova med en svensk flagga under kudden, jag vill ha texten till nationalsången ingraverat i min vägg, och möjligtvis en taturering med den svenska flaggan rakt i pannan. Jag är 18 nu, så tatureringen låter bra.

Hur som helst så var min helg underbart kul, och jag ska försöka återberätta den så gott det går.
Fredag
Idag efter skolan åkte jag, Amanda och Mikayla in till Sioux Falls för att måla porslin i pyjamas. Varje fredag hålls det nämligen ett s.k. pyjamasparty på en liten hobbyaffär i utkanten av Su Fu och vi passade på att åka dit för att umgås och endast ha kul. Jag och Mikayla valde varsin skål att måla, medan Amanda tog ett stort fat för att få plats med våra handavtryck samt texten "Friends forever" och "Vänner för alltid". Vi hade riktigt roligt tillsammans och jag gjorde en liten grön skål, utsmyckad med diverse blommor, svensk flagga (givetvis), och med våra namn så att jag alltid kommer ihåg mina bästa vänner.

Efter målningen så stannade vi till vid "Coldstone" för att köpa South Dakota's bästa glass. Jag valde smakerna sockervadd och kaffe, och Mikayla frågade mig försiktigt om jag verkligen tyckte det var gott eftersom smakerna inte direkt går ihop. Jag tyckte dock att det smakade ljuvligt även om Amanda och Mikayla's glassar var minst lika goda.

När vi väl kom tillbaka till Lennox, runt 20.00, så gick jag över till Kelli's hus där hela mitt kompisgäng (20 pers) kollade på filmer och lekte olika lekar. Eftersom jag kom dit lite sent så fick jag trycka mig ned på golvet i Kelli's lilla vardagsrum och försöka pay attention to the movie, Role Models. Jag hade dock redan sett den filmen så jag spenderade den sista delen av filmen med att snacka med Jackie och Kelsey som satt bredvid mig. Vi spenderade sedan sista delen av kvällen med att leka Murder in the church, och det hela slutade med att jag och Jackie gick runt tillsammans och skrämde upp alla - vilket var riktigt kul. Jag kom hem runt tolvtiden och gick och la mig direkt eftersom jag var mer eller mindre trött efter veckans stenhårda schema.

Lördag
För att få tillbaka energin så sov till klockan 12.00, och begav mig därefter över till Josh's hus tillsammans med Jackie och Simeon för att spela lite spel och bara chilla.
Söndag
Idag åkte jag, Mitchell, Jackie, Autumn, Ben, Simeon, Elias, Trent och Andy till Sioux Falls för att titta på den omtalade filmen, Wolverine. Filmen var ganska bra, saknade dock grafiken i vissa scener vilket gjorde att det hela såg mycket overkligt ut - vilket var synd. När väl filmen var över så fick jag en liten avskedspresent från Autumn, nämligen Swedish Fish! Jag tackade henne med en stor kram och vi pratade lite om hur konstigt det ska bli när jag åker hem. Som tur är så får jag se henne igen på söndag...

Godnatt!





Amanda och Mikayla


2 Comments:

  1. Cecilia said...
    Haha, tatueringen låter väl jättebra! :p
    Hanna said...
    Haha, jo en tatuering vore fint. :P Om du tröttnar på den kan du klippa lugg... ^^

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.