Graduation och Goodbyes

Klockan är 01.19. Jag är trött och borde sova, men jag skriver endå!

Idag mina kära vänner så stod graduation på schemat och jag, som utbytesstudent, fick innan hela cermonin startade springa upp på scenen och ta emot en litet diplom som intygar att jag under ett år gått på Lennox High School. Dock så behövde jag inte ha på mig den traditionella graduation kostymen utan det räckte endast om jag var måttligt uppklädd. Avslutningen ägde rum i skolans gympasal, och ungeför 500 personer hade samlats där för att titta på när Class of '09 tog studenten. Jag tyckte det var oerhört pinsamt att höra mitt namn läsas upp, och sedan känna alla blickar vändas mot mig. Fast när jag väl stod uppe på scenen så kom jag att tänka på att jag troligtvis aldrig mer kommer att träffa alla i publiken igen - så det är ingen idé att stå framför alla och vara nervös. Efter att jag tilldelades ett speciellt diplom så var det dags för den riktiga cermonin att börja, och till min stora förvåning så var det hela inte alls speciellt. Rektorn ropade upp ett namn i taget och personen som blivit uppropad fick traska upp på scenen snabbt och ta emot ett brev innehållande deras High School Diploma. När alla hade klivit upp på scenen så tog de av sig hattarna och kastade dem högt uppe i luften - precis så som de gör i filmer, vilket var riktigt häftigt.

Efter att the Graduation var över så jag och Mikayla över till Amanda's hus för att hålla henne sällskap eftersom hennes bror hade ett graduation party. Vi stannade där i några timmar och åt god mat, pratade och hade allmänt roligt. Jag och Mikayla åkte sedan till Alyssa's brors party och umgicks en stund med Sabra, Kaity samt Alyssa ute på golfbanan. De hade, precis som Mikayla, börjat gråta när jag gick upp på scenen för att ta emot mitt diplom - och de tyckte att jag borde stanna längre som en illegal invandrare. Efter ca en timme på golfbanan/TJ's grad- party så åkte vi tillbaka till Amandas hus för att sola och äta chips. Vi stannade där i ca 1 timma innan vi bestämde oss för att åka till mitt hus instead för att kolla på Björn Gustafsson (Mikayla's favorit) och äta Swedish fish.

När klockan slog 19.00 så åkte jag, tillsammans med Kelli, Megan och Kelsey, över till Sarissa's hus. Där var nämligen alla mina vänner från the junior class, och vi spelade volleyball, tände en brasa och grillade marshmallows. Det är nämligen en årlig tradition att alla samlas at Sarissa's house och bränner alla läxor/skolböcker i en stor brasa. Kelli hade även med sig en hel låda med fyverkerier som användes flitigt och Chrystal fick för sig att bränna av halva lådan på samma gång vilket bidrog till en "jävla smäll". Dock så hade vi jättekul - ända fram tills det var dags att säga hej då till alla, eftersom jag inte kommer hinna se dem igen innan måndag. Stämningen som rådde när jag gav alla kramar var minst sagt skum, alla var ledsna men samtidigt så är det så svårt att verkligen inse att vi kanske aldrig kommer att ses igen. När jag satt i Kelli's car så bröt jag ihop totalt och en hel drös med tårar rann ner från mina kinder och det var inte förens då jag verkligen insåg att jag kommer lämna allt på måndag. Mina vänner som jag har är är riktigt underbara och det är så svårt att lämna dem utan att känna sig sorgsen osv. Dock så tror jag att man behöver vara en utbytesstudent för att förstå den speciella känslan av att lämna något - för det är svårare att åka hem och lämna allt i USA än vad det är att åka ifrån Sverige.

Nu så måste jag sova! Jag ber om ursäkt för stavfel etc - det är helt enkelt för sent.



Någon hade stoppat ner en färgpenna i brasan och helt plötsligt så "sprängdes" den och färgen kom på Meghans ben - vilket var oerhört roligt. Färgen är troligtvis också permanent xD (Dålig bild på stackars Meghan..)







2 Comments:

  1. AnnaK said...
    Har varit jätte roligt att följa dig under ditt år, det har gått väldigt snabbt tycker jag.
    Ellen said...
    Kunde tyvärr inte se bilderna men OH så berörande text, började ju nästan snyfta lite!(; min högsta dröm är också att fara som utbytesstudent till USA.. Hur gjorde du för att "övertala" dina föräldrar?? Haha. Och är High school samma sak som gymnasiet? Vilket år på gymnasiet gick du isf där?:)
    Hugs!

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.