JAG ÄR HEMMA!

Nu sitter jag framför min dator hemma i regniga Sverige och sms:ar för fullt med mina svenska vänner som verkar ivriga med att få träffa mig. Det känns riktigt skumt att vara tillbaka i sina gamla vanor och det värsta ligger nog i att prata svenska eftersom jag fortfarande tänker för den mesta delen på engelska. Dock så känns det endast som om jag har varit borta i en VECKA och att jag såg min mamma bara för några dagar sedan..

Flygresan gick helt okej, fick ingen sömn på vägen mellan Newark och Stockholm, men pratade istället med en tjej från New Jersey som satt bredvid mig vilket var kul. Flyget tog 7 timmar och vi kom fram till Stockholm kl. 11 (04.00 min tid) och jag var minst sagt trött då. Jag begav mig direkt till incheckningsdisken för inrikes och SAS-snubben som tog hand om allt påpekade att jag hade 18 kg övervikt och att varje kg skulle kosta mig 60 kr. Jag som redan var trött bröt ihop totalt och var tvungen att ringa min mamma och se om jag hade kvar så mycket pengar på kontot för att betala, och det hade jag tyvärr inte. Men som tur var så såg nog SAS-killen hade jag hade gråtit och han sa att det var okej, och att jag inte behövde betala och det gjorde verkligen min dag. Ja sa tack flera gånger och sprang sedan iväg till min gate för att åka till Göteborg.

Jag blev upphämtat av min pappa, Margareta och min lillebror på flygplatsen i Göteborg - och görutom att Björn hade blivit jättelång så såg jag ingen skillnad och det kändes inte alls konstigt att träffa dem.

NU SÅ SKA JAG ÅKA TILL MIN SKOLA OCH TRÄFFA LITE SKÖNA MÄNNISKOR!! CYA!

10 Comments:

  1. Amira said...
    Det måste kännas otroligt skönt att få vara hemma igen!
    Men samtidigt kommer du väl sakna dina vänner i USA som fan antar jag!
    Det har varit oerhört kul att följa din resa i USA! =)
    Michelle said...
    Kul att flygresan gick så bra :) Måste också säga att det har varit otoligt roligt att läsa din blogg om hur du hade det i USA :D
    Amanda said...
    Välkommen tillbaka till landet lagom! :] Det känns helt sinnessjukt att ni 08/09:or är på g hem, för det innebär att jag snart åker.. och jag tycker ni nyss flög iväg.
    Anonym said...
    SAKNAR DU USA?=) IFALL DU GÖR DET NÅGON DAG I FRAMTIDEN SÄG GÄRNA TILL=) UNDERBAR BLOGG=)
    Paulinahendrika said...
    UNDERBART ATT HA DIG HEMMA VÄNNEN <3
    Anna said...
    har läst din blogg sen du åkte, måte känas konstigt att vara hemma igen efter så lång tid. tack för n jätte jätte bra blogg. :)
    Anonym said...
    din blogg har varit så sjukt bra! jag har fått gåshud av varje inlägg för det känns så personligt, på ett bra sätt! jag kommer att sakna dina uppdateringar, kunde du inte stanna i usa ett år till;)
    Charlotte said...
    Haha arton kilo?? Herregud! Hur är det att vara hemma nu då? Jag är helt freaked out över att komma hem, alldeles förvirrad på nåt sätt..!
    Cecilia said...
    Hej Anna! Skönt att vara hemma? :)Skulle inte du kunna skriva lite om hur du utvecklats under ditt år, samt typ skillnader och sånt mellan Sverige och USA som du nu när du kommit hem har kommit att tänka på? Vore jätteroligt :)
    hudden said...
    jag håller med cecilia! förövrigt, tack för läsningen! :) Jag åker till usa i höst och din blogg har varit jätte bra på att stilla mina jagvillåkanu-begär!

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.