Livet är underbart!

Nu är det snart två veckor som jag spenderat i Sverige och det är minst sagt underbart att vara hemma igen och få gå tillbaka till livet som man tog förgivet innan USA. Det tog ca två dagar att komma tillbaka till det svenska språket och vissa ord tänker jag fortfarande på engelska, eftersom det kommer naturligt...

Jag har även varit och hälsar på i min gamla klass och fick prata lite med lärarna som var minst sagt intresserade om mitt år. Dock kändes det inte alls skumt att komma tillbaka till skolan och träffa alla igen, utan det var mer som om tiden här i Sverige hade stått still och när jag kom tillbaka så började allt igen. Mina kompisar hade inte förändrats alltför mycket och jag har spenderat nästan varenda kväll med att umgås med antingen vänner eller familj - eftersom jag har en del att ta igen (även om det känns att jag har varit hemma i över 1 år).

På torsdagen förra veckan så hölls det även ett välkommen-hem-party hos Hanna, och det var jättemysigt att få äta god mat och prata med mina närmaste vänner. För att få in den rätta andan så blev jag klädd i vackra Sverige-kläder och jag fick en fin Sverigeflagga mantel på ryggen. Malin toppade allt med att måla svenska flaggor på mina kinder samt armar- vilket var kul.

På måndag börjar jag jobba på Skara Sommarland, vilket är ganska härligt då jag har något att sysselsätta mig med på vardagarna då alla andra går i skolan. Annars har jag hängt på flera lektioner i skolan - men det känns alltid bättre att försöka vara produktiv, därav har jag skaffat ett sommarjobb.

Efter sommarlovet börjar jag i klassen NV2A och jag planerar att tenta av Engelska B och C! (Jag får se hur det kommer att gå).

Nu så ska jag kanske starta en ny blogg om livet efter USA, fast givetvis under en annan adress eftersom jag alltid kommer associera denna med mitt härliga High School Year i USA.

ÅK SOM UTBYTESSTUDENTER! DET ÄR ETT MINNE FÖR LIVET OCH JAG ÅNGRAR DET INTE!


9 Comments:

  1. Anonym said...
    saknar du inte usa? Om du någonsin gör det, berätta det!!!!!!!!!
    Emma said...
    Min dröm är att bli utbytesstudent till Usa... Jag är visserligen bara 13 år, och jag ska börja få mitt barnbidrag nu, och fast jag sparar nästan hela barnbidraget kommer jag nog inte ha råd :(
    Men jag tänker jobba på somrarna och söka stipendium, och om jag åker kommer jag antagligen åka när jag är 17.

    Det verkar som du haft det så kul, hoppas jag kan åka!
    Anonym said...
    Det har varit fantastiskt roligt att följa din blogg! Men jag funderar fortfarande på anledningen varför du bytte värdfamilj?.. Det finns väl en hel del risker med att lämna den trygga hemmet i Sverige liksom.
    Ha det fint!
    Anonym said...
    vad hade du för internet uppkoppling i usa?
    Anonym said...
    jag ska åka som utbytesstudent till usa i augusti. Jag ska till californien :)Det har varit kul att läst om ditt år! :D
    cecilia said...
    Uppdatera snälla!!!!!!
    Elin said...
    uppdatera!:P
    Anonym said...
    bra start
    Braindumps said...
    I liked it so much its very interesting, too! Thanks for sharing the experience post its wonderful. thanks

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.