From the sky!

Eftersom Google earth inte prioriterar att lägga ut sattelitbilder på städer i South Dakota vars befolkning ligger under 3000 (vilket kanske inte är så konstigt..), så jag fick helt enkelt hitta liknande program däribland http://maps.live.com/ som har bra sattelitbilder över USA samtidigt som man kan se de flesta större städer i tredimensionellt läge - vilket kan vara ganska häftigt, speciellt om man vill få en större inblick i hur sitt hus och skola ser ut etc. Jag blev mycket nöjd med bilden från Maps Live även om skärpan inte är något att hurra för, jag har även markerat två byggnader - den mindre fyrkanten visar vart jag ska bo och den större Lennox High School! Jag är väldigt lättad över att få bo relativt centralt, eftersom det finns en hel del byggnader ute på landsbygden.

Det är föresten mindre än 4 månader kvar tills jag åker - ah, vad kul det ska bli!

Har även fixad med min myspace sida eftersom folk från Lennox High School börjar ta kontakt med mig! Min myspace är för övrigt http://www.myspace.com/annaa91_ , så lägg gärna till mig som vän!

8 Comments:

  1. Anonym said...
    Hej Anna! Anna Karlsson från utbytesstudent forumet här, som ska till nebraska :) jo jag håller också på att skaffa en blogspot, men jag undrar hur man kollar hur många besökare man har och typ vilka som har besökt?:P kram
    . said...
    Hej! Jo, för att se hur många besökare du har kan du skaffa en besöksräknare som jag har på http://www.easycounter.com/se. Där skapar du ett konto (helt gratis) och får sedan en kod som du stoppar in i sidlayouten, vilket inte alls är svårt, sedan kan du på http://www.easycounter.com/se hålla koll på statistiken - hur många besökare osv :) Hoppas det var till någon hjälp! Kram
    Anonym said...
    tack för hjälpen!:)
    Anonym said...
    gud vad intressant det är med dina länkar etc.
    tack!
    Anonym said...
    =D vad fint hus =D ahha :P
    Anonym said...
    Heej...ville bara säga att jag också ska åka på high school år med explorica. Har inte fått familj eller stat än. Men jag anmälde mig i Slutet av Mars detta året så det kommer väl. Varifrån flyger du?
    Anonym said...
    Tja,

    Murre igen...

    Jag bodde väldigt nära skolan, 417 South Elm Street, kan man se på kartan. Du kommer bo väldigt nära där en kompis bodde, återigen 17 år sen...ojojojojojoj...hjälp vad längesen.
    Anonym said...
    hej igen! :) vore kul med din msn?
    Jag har inte fått reda på avresedatummen jag anmälde mig väldigt tidigt så det är mycket möjligt att vi åker samtidigt! åker du från gbg eller sthlm? var bor du?
    kram!

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.