I filmernas värld!

För att ladda upp inför mitt år på Lennox High School så har jag börjat att se flera klassiska High School filmer. Visserligen är jag medveten om att filmerna kommer ge mig en felaktig bild om livet som high-school elev, men jag tackar aldrig nej till att se några "feel-good" filmer tillsammans med kompisarna. Jag hittade även en ganska komplett lista över filmer på utbytesstudent.se som rör High School- och College-tiden i USA. Enjoy!


High School filmer!
10 orsaker att hata dig
100 Girls
American Pie (+ uppföljare)
A cinderella story
A walk to remember
But I'm a Cheerleader
Bring it on (+ uppföljare)
Boys and Girls
Can't buy me love
Clueless
Can't Hardly Wait
Clueless
Crazy/Beautiful
Cruel Intentions
Drive Me Crazy
Elephant
En prinsessas dagbok (+ uppföljare)
Freaky Friday
Freedom writers
Get over it
Girl next door
Grease
Hot Chick
High school musical (+ uppföljare)
How to Deal
Igby goes down
John tucker must die
Kids
Love don't cost a thing
Mean girls
Never Been Kissed
Not another teen movie
Napoleon Dynamite
Raise your voice
Rock 'n' Roll High School
Revenge of the nerds
Remember the titans
She's all that
She's the man
Saved!
Tonårsliv (Confessions of a teenage drama queen)
Tretton
The New Guy
Whatever It Takes

4 Comments:

  1. Anonym said...
    Jo det ser faktiskt väldigt fint ut på skolan! Speciellt när man ser en massa palmer i bakgrunden :P
    Anonym said...
    she's the man är jättebra!
    Anonym said...
    Aaa, vi läste Engelska A på en termin, och så gör vi B nu.. Vet egentligen inte varför, vi behöver ju liksom inte betygen =/
    Anonym said...
    haha jo tack jag vet var lidköping ligger , jag bor i axvall, vid skara du vet ;P

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.