The missing part.

Om ca 3 månader är jag i USA, i USA, i USA, i USA, i USA! Jag kommer lämna livet i Sverige bakom mig, lämna Elin, Paulina, Amanda, Ida, Malin, Lina, Hanna, Olivia, Ellinor, Denise, NV1B, min familj, min katt, mitt liv.. Känns ganska sjukt att veta, att mitt rum kommer stå orört i 10 månader, att jag aldrig kommer att få skratta åt Erik och Amandas sjuka skämt.. Är det verkligen värt det? Tänk om jag ångrar mig? Förhoppningsvis så gör jag inte det, jag får hålla tummarna att jag min motivation är stark nog för att klara mitt livs kanske största äventyr. Skulle ni våga lämna allt, för något ni drömt om sedan tidig ålder?

Jag har även fixat en ny skepnad till bloggen, som förhoppningsvis är snyggare. Hoppas bara att jag inte tröttnar på den för fort! Ha en trevlig Valborg (vilket jag har iallafall!).

4 Comments:

  1. Anonym said...
    JA! Det skulle jag definitivt göra :D go for it girl :)
    Anonym said...
    Hej, tkr det är kul att läsa din blogg, trots att du inte ens börjat din resa än! Själv har jag drömt om att göra det här i flera år nu, men jag ska inte åka förrän om 2 år. Jag vill det mer än någonting annat, men jag förstår om du börjar undra om det verkligen är värt. Självklart är det det! Men jag är också orolig för all hemlängtan och sånt. Men trots att man självklart kommer sakna alla kompisar och så, så kommer det nog verkligen att bli ett av dem bästa åren i ens liv.
    Anonym said...
    Hemlängtan är oundvikligt, men tro mig, det går över och är hanterbart efter ett tag och fullständigt normalt.
    När man kommit över detta så är det ett år av otrolig livserfarenhet och lycka som man bär med sig.
    Anonym said...
    du ska veta att jag ckså har lustig ångest över USA. man blir lite rädd vissa dagar: är det värt det etc..
    men vi ska keep the good spirit och klara det här och få minnen för livet!
    yohoooo!!! :D
    kram!<3

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.