Temperaturskillnader!

Som en vana så brukar jag då och då titta hur väderleksrapportern för Lennox ser ut - och den har minst sagt varit deprimerande fram tills nu! Idag har det visst varit nästan 24 grader och skinande sol, vilket slår Lidköpings sommriga väder med hästlängder. Dock så är det ganska vanligt att det Amerikanska inlandsklimatet skiftar väldigt snabbt, för exempelvis igår så låg temperaturen på 12 grader. Självklart räknar jag om Fahrenheit till Celsius, för 24 grader Fahrenheit är nämligen - 4 grader, vilket inte låter så inbjudande.

USA är för övrigt ett utav tre länder i världen som inte antagit "The Metric System" dvs, det mätsystemet med gram, meter och celsius som används i resten utav världen. USA har därmed ett eget mätsystem, med Fahrenheit, inches, bakmått osv - så det kommer ta ett tag innan jag får ett grepp om det hela.


3 Comments:

  1. Anonym said...
    Tack så mycket! :)
    Ja det är riktigt trevligt, speciellt nu när det blir klämdag efter också.
    Anonym said...
    Haha, nej det är inte alla i klassen som kallar Lidköping för Stan, utan bara lidköpingsborna.. De kan liksom sitta i klassrummet och säga något som "Ska vi dra till stan efter skolan eller?" Och då menar de Lidköping. När de är i Skara (??) Så vi mobbar dem lite för det ;)

    Visst dansar jag på Helenes.. Fast jag har inte gjort det så länge för jag tränade konståkning i Skövde typ 7 dagar i veckan förut. Var faktiskt tvungen att sluta med ridningen för att satsa på konståkningen :P Men nu kanske jag kan ta upp den igen i USA verkar det ju som :D

    Det blev visst långt..! :P Ha de!
    Anonym said...
    Temperaturen är typ samma i LaGrange =D Varmare än i Sverige iaf :D

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.