Flygtider mm!

Tack vare lite information från Malin så vet jag mina ungefärliga flygtider. Jag kommer senast att åka från Göteborg den 7:e augusti klockan 11.00 och flyget från Stockholm går runt 16.45. Planet kommer alltså att landa i NYC runt 19.00 deras tid, vilket blir klockan 01.00 svensk tid! (Detta är dock ungefärligt, mer exakt info kommer senare). Jag mejlade även Pierre på Explorica för att få reda på mer kring hur mycket bagage man får ta med sig. Min inrikesflight kommer förhoppningsvis tillåta 2 väskor x 23 kg, vilket är jättebra eftersom det är vanligt att inrikesflygen endast tillåter 1 väska x 23 kg. Dock kommer mer information i juli, då alla grupperna är klara. Jag har för övrigt införskaffat mig en resväska, eller tja, min pappa köpte den till mig eftersom min gamla börjar sjunga på refrängen. Förhoppningsvis så får jag plats med allt relevant här i + att jag ska ha min förfärligt vackra gröna väska i tyg, där mindre ömtåliga saker ska proppas i.

Just nu vill jag bara iväg, över till andra sidan Atlanten och träffa min värdfamilj. Det ska även bli grymt roligt att träffa andra konstiga utbytesstudenter i NYC, haha. Tack och lov har jag en hel del kontakt med andra som åker den 7:e och vi verkar vara ett minst sagt udda, men kul gäng.

4 Comments:

  1. Anonym said...
    omg you have no idea how jealous i am! mitt år är ju redan över och jag önskar att jag fick åka igen :(
    Anonym said...
    En sån där väska har vi här hemma, den rymmer mycket! :)
    Anonym said...
    Det börjar närma sig:O å vad kul om vi ses i cali sen ^^
    Anonym said...
    Oj, vad sen vi åker från Arlanda. Jag trodde att vi skulle åka ngn gång på morgonen.

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.