1 vecka kvar!

Nu har jag bara en vecka kvar i Sverige, innan jag åker mot USA. Fortfarande har jag svårt att förstå och inse att jag kommer lämna allt här hemma, att jag under de närmaste 10 månaderna inte kommer att träffa min familj, vänner och allt jag håller kärt. Allt känns så avlägset och konstigt, så jag blir nästan sur på mig själv att jag inte är nervös, rädd eller ens känner det där extra pirret i magen. Men förhoppningsvis så kommer det nästa vecka, då det bara är några få dagar tills jag åker. Just nu har jag fullt upp med att umgås med mina vänner, rensa ut mitt rum och se till att allt är färdigt och klart innan avresan. Jag ska provpacka idag för att se hur mycket jag kan ha med mig egentligen. Min packlista är äntligen klar, så jag lägger ut den här så får ni se:

Packlista

Baggagelappar
Betyg
Vaccinationskort
Försäkringspapper
Kvitton på resväskor
Värdfamiljens address + telefonnr
RC och IEC’s address + telefonnr
Fickpengar för minst 2 månader
Växelpengar
ISE-handboken
Adressbok
Anteckningsbok
Badkläder
Balsam
Byxor
Deodorant
Fickspegel
Finskor
Benskydd
Träningsshorts
Sverigetröja
Dator
Kokbok
Ordbok
Gymnastikskor
Handduk
Huvudvärkstabletter
Hudlotion
Borste
Kamera
Kjol
Pennfack
Miniräknare
Långärmad tröja
Necessär
Presenter till värdfamiljen
Pass
Pengar
Pincett
Plåster
Pocketbok
Rakblad
Rakhyvel
adapter
Sandaler
Sax
Schampo + balsam
Shorts
Strumpor
Solglasögon
Solskyddskräm
Kortlek
Tandborste
Tandkräm
Telefonnummer till Ica-banken om problem uppstår eller om du måste spärra ditt kort
T-shirts
Tvål
Underkläder
Vinterkläder
Vaccinationsbok
Regnjacka
Visum
Våtservetter
Åksjuketabletter
Öronproppar
Ansiktscreme
Bomullspads
Flip-flop
Smink
Godis
Hårborste
Hårnålar
Hårsnoddar
Hårspray
Jeans
Kofta
Linnen
Liten handduk
Lypsyl
Make up remover
Mobil
Mobilladdare
MP3-spelare
Mysbrallor
Mössa och vantar
Parfym
Plattång
Plånbok
Smycken
Tidningar
Tjocktröjor
Pyjamas
Foton på familj och vänner
Väckarklocka
Armbandsur
Svensk musik
Kalender

6 Comments:

  1. Anonym said...
    Hej, jag heter Erika och jag ska också åka till USA med explorica, fst 09/10. Som du så har jag kollat runt på internet om explorica och hittat väldigt mycket kritik. Börjar bli lite orolig. Hur har explorica fungerat för dig?

    Själv så har jag ju redan anmält mig, dvs väldigt tidigt. Då borde jag väl få bra service och en familj som passar snabbt, eller?

    Du kan svara på min blogg. erikajuh.blogg.se
    Ida said...
    Usch, jag fasar för dagen jag ska börja packa..
    Det låter skönt att inte va nervös! Skulle gärna byta med dig ;)
    Anonym said...
    Fan vad avis jag är, snart får jag nog min familj! Din packlista btw, det är ju en del saker du kan köpa i USA på den. Tycker du ska köpa sånt där.
    Anonym said...
    OMG, det var ingen liten packningslista detdär inte. Men hur gör man med tillexempel huvudvärkstabletter, tog du med så många så det räcker för 1 år? ;) Eller kan man köpa liknade sorter där? Vissa saker finns säkert där också som finns i Sverige. Men man vill ju ha med så mycket som möjligt förståss. Lycka till med packandet och hela den biten :D
    Anonym said...
    Någon har ju tänkt igenom sin packning :D
    Anonym said...
    med tanke på storleken av din röda väska önskar jag dig lycka till :D

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.