Hjälp! Min pappa ringde mig för ca en timme sedan och berättade att min värdmamma Ronda hade ringt hem till oss, men han hade inte haft möjlighet att svara. Jag beslutade snabbt att jag skulle ringa dem för första gången eftersom dom kanske ville något speciellt. Jag tog en telefon och stängde in mig i min brors rum för att slippa nyfikna öron och buller från min mammas familj, så att jag kunde prata ostört med mina Host Parents.

Eftersom jag var extremt nervös så slog jag först halva nummret två gånger och la på, vilket reslulterade i att en kvinna från Sverige ringde upp och frågade surt varför jag ringer henne hela tiden och lägger på. WTF? Jag la givetvis på en gång till, ville inte lägga energi på att prata med en sur tant. Sen så visade det sig att riktnummret jag använt till USA var fel, jag hade nämligen bara knappat in +1, medans det skulle vara +001. Hur som helst så tog jag modet till mig och slog in nummret och väntade nervös på att någon i den knastrliga linjen skulle svara.

När Ronda äntligen svarade så presenterade jag mig som: Hello, this is Anna from Sweden. Visste inte riktigt om jag behövde tillägga "from Sweden" men hann säga det innan jag förstod att det vore ganska uppenbart att de förstår att det är jag. Sedan så pratade vi lite om deras hundar, hon berättade att dom är jättesnälla och väl uppfostrade och jag påpekade att jag är ganska van vid hundar eftersom min mormor och morfar har en hel drös med "fyrfotade bestar". Vi pratade även om hur kul det ska bli att äntligen få träffas och sedan frågade hon mig om jag var intresserad av Cheerleading! Jag sa givetvis Ja, och hon berättade då att jag skulle nog kunna få möjlighet att gå med i skolans Cheerleading team.

Efter ett roligt samtal med Ronda utan pinsamma tystander, som jag fruktat, så fick jag prata med Rick. Rick hade en typisk sydstatsdialekt och vi pratade bland annat om tornados och thunderstorms som ofta kommer in över Lennox. Han nämnde att "The weather gets really spoky sometimes". Han berättade även att han hade införskaffat en ny 42-tums tv samt att de hade 999 kanaler, så om jag ville se något program så skulle det med största sannorlikhet finnas. Jag fick sedan prata med Ronda igen och hon sa att hon skulle bjuda hem ett par tjejer i min ålder innan skolan börjar så jag fick lära känna några innan allt drar igång. Ganska kul, men även lite pinsamt. Vi sa strax därefter hej då och jag kunde pusta ut. Samtalet gick jättebra och jag är så glad att jag tog mod till mig och ringde!


Lennox High School's Cheerleaders

7 Comments:

  1. Anonym said...
    FY VAD ROLIGT!:D
    Ida said...
    åh vad kul det låter! :D

    Anna, hur får man så där fin blogg? ;)
    Anonym said...
    gosh vad kul! :D
    Anonym said...
    Gud vad roligt! :) Tufft att du ringde, det skulle jag aldrig våga! ;o
    Anonym said...
    hej, vad gör du då? börjar packa än ? :) Jag blit galen för tiden går så sakta nu innan :P Snart står vi på landvetter :D Fit for fight :D
    Anonym said...
    Jag vet inte vad jag ska ha med mig, man ska nog inte ta med såå mycket endå .. :P Men men :P Det blir väl lite saker. :P vad ska du ha med dig? 11 days..
    Anonym said...
    Hej.
    Våra familjer verkar så HIMLA olika. Jag blir nästan avundsjuk av att läsa om dina. dom verkar så engagerade och det verkar så bra.
    Jag är jätteorolig för min familj, dom verkar mest tro att jag ska slita och släpa för deras del.
    Jag är skitnervöööös!
    Snart åker vi!!
    kram!!
    Förresten, din packlista är ju skitlång, varför ska du ha med tidningar :P?
    kram igen!

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.