Idag är det exakt 21 dagar kvar (tre veckor) tills jag tar mitt pick och pack och beger mig över till USA för att leva livet som utbytesstudent! Jag har redan hunnit med att säga Hej då till släkten i Sundsvall och försäkrat min farmor om att jag ska ge henne ständiga uppdateringar om hur mitt liv i de förenta staterna kommer att se ut. Fortfarande har jag ett dilemma om hurvida många väskor jag ska ha med. Det smartaste (enligt mig) vore att endast ta med mig min stora röda väska för att undvika att jag packar med mig för mycket onödiga klädesplagg osv. Jag kommer med största sannolikhet shoppa mycket i Sioux Falls eftersom min värdmamma gör regelbundna shoppingbesök där varje vecka, så jag kommer nog behöva köpa en extra resväska i där för att alla nya prylar. Men det återstår dock två veckor innan jag måste ta i tu med problemet.

I måndags var det min första jobbdag på Idrottsmuséet i Lidköping vars storlek kan jämföras med mitt rum och besökarantalet är rent skamligt. Mina arbetsuppgifter är att tända några lampor, ta in tidningen och hålla koll på de gäster som nu förväntas komma. Så mina arbetsdagar har ungefär sätt ut: 09.00-10.30 läsa tidningen för att fördriva tiden, 10.30-11.00 Kaffepaus, 11.00-12.00 Sova på bordet, 12.00-14.00 Sitta vid datorn, 14.00-15.00 Läsa Guinnes Rekordböcker från 1995 och sedan gå hem. Det är jag och en till som sommarjobbar där och vår arbetsledare har varit hemma under hela veckan vilket har bidragit till bristen på arbetsuppgifter. Men jag klagar inte, 900 kr för att sitta och sova är nog en sensation!

För att sedan nämna har jag och min mamma försökt oss på att köpa 400 USD hos Forex och de beräknas komma på måndag nästa vecka. Dessa pengar ska främst gå till Shopping i New York eller andra oväntade utgifter som kan tänkas komma.

Jag har föresten fått 10.000 kr av min alldeles för snälla farfar så nu står det klart att jag åker till Hawaii och att min familj kommer hit i slutet av mitt utbytessår och då åker vi på en road trip i California. Hjälp, vad livet är härligt.

Nu har jag även fått reda på mina flygtider från Arlanda - Newark. Jag åker 16.35 från Stockholm och kommer fram till New York 19.00 (deras tid). Eftersom mitt inrikesflyg i USA endast tillåter ett incheckat bagage, så kommer jag bara att resa med min röda väska + handbagage samt laptop. 


11 Comments:

  1. Anonym said...
    shit, schysst farfar!
    jag vill också åka på en av de där hawaii-resorna! kan ju hoppas på att få det i jul/födelsedagspresent.. de är ju jävligt dyra.
    Anonym said...
    har inte riktigt dom tiderna framför mig , men vi kan ju ta det ngn gång på msn! :)
    Du kommer nog få det toppen, på ett sätt hade jag velat bo lite mer så som du hamnat.. För jag är lite orolig för att jag kommer bli som deras slav :( och så är det så jobbigt att ta sig till shoppingställen.. :/
    hörs snart!
    Kram!
    Anonym said...
    Låter kul :D Hur vet du att inrikesflyget endast tar ett incheckat bagage? :) Kan man kolla det någon stans?

    Hur gör man med E-tickets? Ska man bara ta med den lilla oläsbara lappen? :) Kram
    Anonym said...
    Gud va spännande!!!
    Anonym said...
    inte långt kvar nu för er!

    jag vill också få min biljett och flygtider och grejer :)
    Anonym said...
    Ååh vad coolt :D jag vill också åka som utbytesstudent. Tror faktiskt att jag ska göra det. När ska man börja "ansöka" altså när började du fylla i alla möjliga blanketter osv? ;)
    Anonym said...
    Tack för hjälpen, ska definitivt tänka på saken seriöst nu. Kostar det mycket? ;)
    Anonym said...
    Hur tänker du göra med laptopen? Ska man ta den i handbagaget eller bredvid som "personal item", jag har inte fattat det där riktigt :/
    Anonym said...
    Du har så rätt ;) Detta är min allra sista dag hemma! Jag ska försöka låta bloggen gå varm under campet, men du får inte heller glömma att blogga en massa! :)
    Anonym said...
    ANNA :P Måste man beställa dollar? Kan maninte bara växla på forex? kramar <33 2 veckor 4 dagar
    Ida said...
    jag vill också få mina flygtider nu.. :O

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.