Framme i New York!

Klockan är runt 23.00 här just nu och jag har knappt sovit fyra timmar på tre dygn! Resan till New York gick smärtfritt, blev bara en försening på ca 30 minuter och flygplanet var minst sagt stort - två våningar och säten där alla hade varsin inbyggd TV där man kunde se diverse filmer. Jag satt bredvid Klara och Madde under själva resan och vi hade jätteroligt trots att det blev ganska långtråkigt i mitten då man hade ca 4 timmar kvar.. När vi väl skulle landa vid Newark så kunde de som hade fönsterplats (jag var dock inte så lyckligt lottad) se New York, men jag fick iallafall se en glimt av staden och det var häftigt. Säkerhetskontrollerna på flygplatsen i USA gick bra och vi var ca 45 Svenskar, Danskar och Norskar som sedan blev uppdelade i grupper för att transporteras till hotellet. Dock är svenskarna majoritet här, det är kanske 3 från Norge och 9 från Danmark.

Här är lite bilder från resan:


Klara och Madde

Hotellrummet, Isabell och Sofia

Sofia är glad

7 Comments:

  1. Anonym said...
    Åh vad kul att läsa! :D Hoppas ni får det jättebra i NYC, och fortsätt uppdatera! :)
    Anonym said...
    hoppas ni har det kul!
    nu blir man själv skitpepp på att åka.
    Anonym said...
    jippi äntligen!
    siri vill ha datorn....
    Anonym said...
    Woooh, jag blir också peppad! Verkar asnice, hur var det med hotellrumsindelningen?
    Anonym said...
    Åhh nu är ni där, härligt! Hur gick det med datorerna på flygplatsen, blev ni av med dem allihop pga terroristmisstankar? :p
    Ida said...
    åh va kul!:D Vill åka NU!
    Anonym said...
    åh! jag har en stor förkärlek till stora flygplan. alltid varit så fascinerad. Älskar dom.
    Blir så avis när jag läser! Visst ny ser jag också fram emot men flygresan är kanske etta på min lista!

    hoppas allt går bra på andra sidan atlanten.

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.