Thunderstorms in NYC

Jag sitter här på rummet nu tillsammans med Sofia (som för övrigt sitter och läser Breaking Dawn - som vi köpte idag) och försöker skriva ett så snabbt och intressant inlägg som möjligt eftersom jag totalt har sabbat det med min adapter.

Idag har vi gått på en rundtur i de övre delarna av New York som Upper East Side, Central Park, Manhattan, SoHo osv. Vi gick även till Chinatown, Little Italy och en massa andra statsdelar som dessvärre flugit ut ur mitt minne. New York är faktiskt riktigt coolt, allt känns så extremt stort och precis som på TV - fast givetvis bättre. Det luktar visserligen ganska skumt, en blandning mellan avgaser, sopor och allt annat skumt som kan finnas i en 8 miljoners stad. Jag har nästan kramp i min tumme för alla kort jag tagit - och jag tror faktiskt inte jag är ensam om det. Vädret i New York är försten ganska skiftande och det har faktiskt regnat en hel del samt åskat - och när blixten slår ner och mullret kommer så ekar det liksom i hela staden vilket låter ganska grymt, men givetvis läskigt.

Hotellet är föresten jättefint och vi blev uppdelade i rummen tre och tre, då jag hamnade med två halmstadbor så jag har snappat upp deras dialekt och det är ganska komiskt.

8 Comments:

  1. Anonym said...
    VAD KUL :D:D Har ni internet på rummet i New York? :D
    Anonym said...
    Ooooh vad kul det verkar! Jag vill också!
    Anonym said...
    ..totalt sabbat det med din adapter? :o
    Ida said...
    oooh :D
    Anonym said...
    har inte pappa och dem informerat dig om adaptern? :O Att dem på onoff eller vart du köpte den sa att det aldrig brukade vara nåt fel på dem, och att du bara inte missat att ställa in den på rätt grej? ;o
    Anonym said...
    snyggt foto
    my
    Anonym said...
    UPPDATERAAAAAAAAA :D
    låter som att ni har det kul :D
    Anonym said...
    Jag vill me till New York!.. (Men camp med ef var grymt) Vet du om de ar nagon svensk som e dar med dig som ska till Belle Fourche, SD?

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.