Sista natten hemma!

Nu har jag exakt 10 timmar kvar hemma innan jag åker iväg till flygplatsen för att ta farväl av min familj. Det känns fortfarande skumt att jag inte kommer träffa min familj och vänner på 10 månader - allt är så overkligt. Jag väntar bara på att någon ska nypa mig och säga: Anna, kom tillbaka till verkligheten.

Just nu har jag precis ätit avskedsmiddag med mamma och c.o. och snart väntar en utsökt efterrät. Jag börjar misstänka att min stackars mage kommer göra revolt om jag inte förbättrar min kost under New York campet (jag har nämligen smällt i mig en halv bryle pudding idag) och diverse godis. Jag får väll skylla på att jag är underviktig, det brukar alltid ta bort mina skuldkänslor.

Så här kommer min resa att se ut:
05.00 Ta sig upp ur sängen och äta frukost, göra en snabb koll att allt verkligen är med
06.00 Familjen instuvad i bilen och vi åker mot Landvetter
08.00 Framme vid Landvetter
09.40 Flyger till Arlanda
14.00 Träffar andra Explorica studenter på Arlanda
16.45 Flyger till New York
19.00 (Amerikansk tid) Framme i New York!!!!

Nästa gång jag uppdaterar bloggen är jag alltså i USA. Läskigt, men samtidigt otroligt kul. Ni som vill följa mitt år på bilddagboken kan lägga till mig där: annanystrom eller helt enkelt läsa denna blogg där jag ska uppdatera så ofta jag bara kan.

All packning är föresten klar och även mitt handbagage. Jag lägger upp två nytagna bilder så får ni se hur en riktig USA-packning bör se ut.





SO LONG SUCKERS!

10 Comments:

  1. Anonym said...
    ah jag är so excited! jag kommer nog vara den första som läser ditt nästa inlägg i NY! jag kommer sitta och stirra på datorn ända tillsdess (förutom när du sitter på flygplanet då är jag på spa (a) )
    Hoppas du inte har glömt ngt nu och att resan går toppen :D
    Anonym said...
    du måste verkligen uppdatera från campet så man får veta hur det är!
    och ta bilder, på allt! :)
    lycka till med resan.
    Anonym said...
    så du klarade dig med bara en väska ? :P
    uppdatera så fort du får möjlighet :D
    . said...
    Ja, konstigt nog så klarade jag mig bara på en väska :P Fick välja bort en hel del kläder och skor - men det gick bra :)
    Anonym said...
    "09.40 Flyger till Arlanda
    14.00 Träffar andra Explorica studenter på Arlanda"
    Liten väntan?

    GOOD LUCK!
    Anonym said...
    LYCKA TILL! Jag kommer övervaka din och alla andras bloggar som en hök nu, är så nyfiken :)
    Anonym said...
    Lycka till nu!! :D Allt kommer gå super, glöm ej att uppdater för oss andra nyfikna mäniskor :D
    Anonym said...
    Lycka till :) !! kommer följa din blogg & bilddagbok med spänning :)
    Anonym said...
    Lycka till! hoppas att resan går bra och att ni kommer ha det bra i New York.
    Det ska bli så kul! :D
    Anonym said...
    Lycka till Anna! Hoppas det går bättre för dig än det gjorde för oss. Jag och ett gäng med utbytesstudenter blev ju fast i Paris.. Men men, det kommer gå jättebra :)

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.