One day until departure

Sista dagarna hemma har varit minst sagt fullspäckade. Idag började jag med ett nödvändigt tandläkarbesök klockan 08.30 och efter det gick jag raka vägen till närmaste ICA och köpte den största chokladkakan jag kunde hitta. Jag kan skylla på att jag fick lite panik över allt jag måste lämna hemma i Sverige - och en marabou chokladkaka alá största storleken kunde mycket väl ta bort den känslan. Efter att jag tryckt i mig några rader nödvändig choklad utan att känna mig det mista skamsen efter att precis ha varit hos tandläkaren så gick jag och fikade med Elin. Vi hade jättekul och sedan så ska vi ses imorgon - dagen innan jag åker.

Det känns dock som om tiden inte räcker till. Jag skulle egentligen ha städat klart mitt rum och fixat allt med packningen, men istället åkte jag, mamma och c.o. ner till stranden för att kolla på kite surfarna - och jag blir minst sagt sugen på att prova på det. Blir väll nästa uppdrag efter USA antar jag.

En sak är lite typisk, med min kära överbeskyddande pappa. Jag hade nämligen köpt en ny jacka igår till USA och berättade för min pappa att inga ficktjuvar kan sno något eftersom fickorna har dragkedjor och sitter liksom mitt på magen - men han avfärdade det hela med att demonstratera hur man skulle kunna sno något ändå och när han gjorde det så drog jag ett karateslag rakt i hans arm, sedan blev han tyst.

Jag är nästintill klar med packningen! Det enda som egentligen fattas är mina vaccinationskort, slå in några presenter till värdfamiljen (däribland min scrapbook och den svenska flaggan), några kläder som ska torka och alla elektronikrpylar. Jag vägde min väska igår - exakt 20 kilo, kändes dock som om min rygg bröts då jag konkade upp väskan på vågen, och förhoppningvis så stiger inte vikten över 23 för då måste jag betala övervikt - uppemot 50 $ vilket jag helst vill undvika.

Scrapbooken om Sverige är föresten fulländad nu och jag tänkte lägga ut några bilder så får ni se hur resultatet blev:




8 Comments:

  1. Anonym said...
    hej anna
    har hittat din blogg och läst den ett tag :) en riktigt rolig och intressant blogg, har själv funderat på att åka ett high school år om något år elelr så :)
    lycka till på din resa och hoppas att du får ett riktigt trevlig år ^^
    kram anna
    Anonym said...
    Lycka till, jag kommer efter snart! ^^
    Anonym said...
    Lycka till med resan, jag åker också snart - sjukt läskigt men kan inte vänta på att få leva det amerikanska high school livet! Ha det super! :]
    Anonym said...
    Lycka till, allting kommer säkert att gå jättebra :D Kommer att följa din blogg under hela året :D Ska bli himla spännande att få höra vad du tycker :D HA DET JÄTTEBRA!
    Anonym said...
    en till en och en halv timma innan skulle jag tro :)
    C U there<3
    Anonym said...
    haha jag har inte haft en tanke på å göra scrapbooken med datatext.
    min ser ut som något helt annat ;)
    Anonym said...
    Den blev ju superfin :) Nu är det inte långt kvar!
    Ida said...
    vad fin scrap book :) önskar att jag orkade vara lika kreativ ^^, det måste va supernervöst..! är redan hyper och har inte ens börjat packa mina saker.. haha!
    lycka till i usa nu!
    vi får höras sen :)

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.