Okej. Nu börjar jag förstå vad jag gett mig in på. Jag både längtar och fruktar till det ögonblicket då jag stiger av flygplanet och får träffa min värdfamilj. Tänk om jag gör bort mig? Jag kanske råkar sätta mig på familjens minsta hund (hund alá minisize) eller råkar säga något som är helt opassande? Visserligen tror jag att chansen att det första alternativet ska inträffa är minimal, men jag kan ändå inte låta bli att tänka ut alla möjliga konstiga scenarion :)

Hur som helst så är packningen i full gång och jag börjar för första gången tvivla på ifall min röda resväska kommer att räcka för alla klädesplack och presenter. Eftersom mitt inrikesflyg i USA, Northwest kräver att alla medresenärer betalar 15 $ för första incheckade väskan och sedan 25 $, vilket gör att jag kan ta med mig två väskor utan problem. Dock så vill jag helst hålla mig till en väska eftersom jag varken vill eller kan släpa runt på två i Newark och på Arlanda.

Resan från Arlanda - Newark kommer att se ut så här:
Avgång: 16.35 Ankomst: 19.00 (01.00 svensk tid) Flygtid: 8h 25 min.

Idag har min pappa (som älskar att vidta alla åtegärder mot diverse ficktjuvar och bovar i allmänhet) köpt mig en liten väska som man ska ha innanför tröjan där förhoppningsvis pass, pengar och mitt DS2019 ska ligga säkert. Jag kanske slänger upp en bild på väskan sedan om jag får tid.

Hotellet som vi ska bo på i New York heter Garden Hotel och ligger i New Jersey ca 20 minuter från Manhattan. Eftersom hotellet har internet så kommer jag med största sannorlikhet kunna uppdatera därifrån och förhoppningsvis lägga ut en hel drös med bilder.

Bilder på Garden Hotel

9 Comments:

  1. Anonym said...
    Det ser fint ut!
    Det där med säkerheten känner jag igen. Mamma sydde en sån liten väska/påse till mig ^^ Sen köpte hon ett godkänt lås så att jag även kan låsa väskan.
    Paulinahendrika said...
    haha, sätta sig på deras minsta hund!? Vad fick du det ifrån? ;D
    Anonym said...
    det är jättelite tid kvar för dig ju, spännande! tror allt kommer gå jättebra :D lycka till!
    Anonym said...
    Looking good!
    Mathilda said...
    var köpte din pappa en sådan väska? för mina föräldrar vill också göra det... allt det där med ficktjuvar och det är mycket pengar..!
    Anonym said...
    Hej gummis :D Jag åker till USA 21 Aug. Eftersom min skola börjar 2 sep. MEN..!! Vi måste åka till Hawaii!! Så hör av dig när du vet vilken avgång du ska med :D KRAM
    Anonym said...
    Haha! Ja säg det. I värsta fall får man väl äta upp det på Arlanda ;)
    Anonym said...
    I morgon åker du och jag ville bara titta in och önska dig lycka till!
    Anonym said...
    HJÄLP ANNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    HAHAHAH
    VI ÅKER JU FÖR SJUTTON SNART!!!
    TUSAN VAD KUL!!!
    SES PÅ LANDVETTER DÄR VI FÅR LÖSA PLAN-PROBLEMEN!!! <3
    PUSSSSSSSSSSSSSSSS

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.