Pics from New York

Jag och Sofia


Hela Explorica gruppen.


Fler bilder finns pa min resedagbok, heter Anna-USA dar.

Idag fick jag besoka Sioux River, som ar beromd for sina vackra vattenfall. Det var jattefint och vattnet palade sa harligt. Jag ar ganska avundsjuk pa Kian (tyska utbytesstudenten) som bor nara dar och har mojlighet att besoka parken oftare an jag. Hur som helst sa har jag fortfarande svart med hundarna och jag ska ta upp det med min lokala kontaktperson eftersom jag inte kan sova ordentligt nar hundarna skaller.
Lennox och Sioux Falls ar rent allmant ganska vanliga stader mitt ute i ingenstans. Landskapet ar valdigt platt och stora majsfalt stracker sig sa langt ogat kan se - vilket bade ar mysigt, men samtidigt trakigt. Att prata engelska hela tiden ar ganska okej, fick berom av min rektor att jag pratade sa pass bra och han tyckte det var extra skont att jag hade latta namn att uttala. Dock fick jag hjalpa till med stavningen av mitt efternamn. Nu sa ska jag ner till den lokala affaren for att handla frukt och gronsaker vilket inte ar sa populart har. Kram!

4 Comments:

  1. Ellinor said...
    Det verkar vara fint där du är, och vad skönt att du mår bättre nu:)
    Matilda Wrigsjö said...
    han som ligger ner på bilden i blåa kortbyxor heter simon eller hur ? de måste va simon, de ser ut som simon!
    Anonym said...
    Hej Anna, bra att allt är lite bättre iallafall. Mitt råd är öronproppar, tills du har pratat med din kontaktperson. Om du inte redan använder det förstås, jag skulle inte kunna sova alls här utan mina.. ;)
    Hoppas du mår bra, och att allting blir bättre och bättre..
    Anonym said...
    för att komma med ett utav mina vanliga bra förslag (från en hundägare) så skulle jag föreslå att du skrämmer hundarna så mycket du kan. helst iförd en hulkenkostym, så blir hundarna jätterädda och springer flera mil ut i majfälten och vips är problemet väck. Nej, skämt åsido. Öronproppar lät smart, låg musik i mp3 kan vara skönt också! Jag saknar dig anna, och tror på dig. Du är bäst!

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.