Sleeping outside!

Vädret i South Dakota är minst sagt underbart! Solen skiner ständigt och temperaturen ligger runt 30 grader vilket för tankarna till Medelhavet. Dock finns det ingen sjö nära, så jag får helt enkelt stå ut med värmen. Sedan är det ganksa behagligt inne eftersom det står fläktar av olika slag i varje hörn - så jag brukar vakna mitt i natten och frysa.

Igår åkte jag, Ronda, Rick och Linda in till Sioux Falls för att besöka The Empire Mall, som är ett stort köpcentrum i mitten av staden och har alla affärer som jag vill åt. Där köpte jag ett par fina springskor som jag ska ha till Cross Country. Cross Country är föresten en sport där man springer olika distanser i naturen. Många blandar ihop den med Track and Field, men det stämmer inte riktigt. Jag har även köpt två tröjor till skolstarten och jag blev nästan chockad hur billigt allt egentligen är här. En märkeströja från Abercrombie & Fitch kostade endast 125 kr, då jag i Sverige skulle få betala kanske 250 kr.

Snart så ska jag iväg på en övernattning med gänget från Cros Country och vi ska tälta vid skolan. Jag och Patricia, som är en sistaringare vid Lennox High School, ska dela tält och förhoppningsvis får vi kul. Sedan så ska morgondagen börja med ett träningspass, vilket innebär att jag får chans att inviga mina nya löparskor.

En ganska skum grej som jag som svensk reagerar på är hur vanligt läsk egentligen är. Min värdfamilj dricker läsk till varje måltid och då överdriver jag inte. Det är speciellt svårt att förtstå varför i hela fridens namn någon kan vilja dricka Coca Cola till frukost, men det är väll antagligen en vanesak. Nu så ska jag packa klart allt för övernattningen.

Hoppas ni har det bra! (Bilder kommer snart)

4 Comments:

  1. Anonym said...
    Ett par riktigt bra löpardojjor slår det mesta alltså!
    Anonym said...
    har du börjat skolan än?
    kan man få se lite foton på ditt hus och ditt rum?

    hoppas övernattningen blir rolig!
    Matilda Wrigsjö said...
    Vi vill se lite mer bilder :)
    hoppas de är bra med värdfamiljen o de nu (:
    Ellinor said...
    Verkar roligt, men jag har missat vem Ronda är?

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.