JAG HAR BYTT FAMILJ!

Hjälp, jag har knappt hunnit förstå vad som hänt eftersom allt gick så snabbt - men jag ska försöka återberätta hela historien.

Precis efter jag kommit hem från min Cross Country träning så ringer Ronda och berättar att jag ska packa mina väskor eftersom jag ska flytta. Hon nämner inget mer och lägger sedan på, innan jag hinner fråga vem jag ska bo med och vart. Jag fick givetvis panik, som genomsyrades av glädje, och jag ringde Diane (min regional maneger) för att fråga vart jag skulle flytta. Hon berättade att jag skulle temporärt bo hos Lisa och Leonard tills de hittar en permanent familj till mig eftersom jag inte kunde stanna och Rick och Ronda. Hennes agerande kan jag tacka min pappa och Explorica för, eftersom jag tror att hon aldrig skulle tagit mitt part om inte vi tog kontakt med ISE på en högre nivå. Jag ringde sedan min mamma och pappa, som låg och sov, och berättade nyheterna. Jag kände mig förvirrad eftersom jag aldrig hade förutsett att jag skulle flytta idag, och få mindre än 1 timma på mig att packa och åka iväg.

Lisa och Leonard är ett yngra par i 30 års åldern och bor i ett jättefint hus i utkanten av Lennox. Det luktar så fräsht här och allt är kliniskt rent jämfört med de förra huset jag bodde i. Dock känns det lite jobbigt att jag ska byta familj igen efter detta, men jag är så glad över att jag äntligen fick flytta därifrån.

Så efter att Ronda skjussade mig till mitt nya hus, så åkte jag, Lisa och hennes två yngre kompisar (kändes mer som i min ålder) och köpte pumpor och diverse andra saker som hör till Halloween. Sedan åkte vi tillbaka "hem" och vi åt en utsökt pizza och kollade på Dancing with the stars - där Jonas Brothers uppträdde.. Jag är dock inget större fan av dem, men många på min skola har sina skåp fulla med bilder på detta pojkband.

Igår spenderade jag dagen tillsammans med Cathina och tre andra tjejer som jag inte kommer ihåg namnet på. Vi åkte till runt i Lennox för att snacka, äta animal crackers och hänga runt, så som de själva uttrycker det. Alla verkar köra runt i sina bilar här och det är där man umgås.. Lite skumt att förstå, men det var kul.

I lördags hände något skumt som jag glömt att berätta om. Efter en tävling i Cross Country så åkte jag och mitt lag genom staden Mitchell som har värdlens enda Corn Palace. Våran coach ville att vi skulle stanna bussen så att jag och Marcella kunde se byggnaden med våra egna ögon. Det var riktigt coolt på utsidan och när vi väl gick in så hörde vi hög musik och vi förutsatte att de var en form utav konsert som hölls i en utav lokalerna. Men vi hade fel, när vi gick dit för att kolla så var det ca 200 äldre människor som dansade polka och eftersom vi (hela cross country laget) hade gått ner och stod vi scenen så drog de tag i oss och lärde oss att dansa polka. Jag dansade med en kort gubbe och sedan några från mitt lag och vi skrattade nästan så vi grät. Allt var så random och för att förstå själva händelsen behöver man nästan vara där själv. Sedan på kvällen gick jag och Marcella på en födelsedagsfest i Sioux Falls och vi kom inte därifrån förens 02.00, efter att vi hade åkt runt hela staden i en stor Limo. Jag hade då varit uppe sedan 05.00 och jag gick på överenergi = skrattattacker. För första gången i mitt liv hade jag dansat polka och åkt i en limousine..

Nu så ska jag skriva klart min short story in creative writing. I really like that class, but sometimes my creativity seem to be left behind somewhere.. Puh!

The Corn Palace! (Coach är med på ett hörn..)

8 Comments:

  1. Anonym said...
    Hahahaha :D Polka är nog din grej anna, och om extrem trötthet = skrattattacker har jag börjat fundera på om du alltid är trött ;) JAG SAKNAR DIG! Och tycker det känns helt underbart att du fått byta familj, har ju vart riktigt orolig för dig här hemma! Take Care
    Anonym said...
    Guuud va kul!!!!!! :D fast du måste byta familj igen sen så känns det ganska skönt va ? :)
    Polka xD haha kul...
    hoppas att det känns lite roligare nu :D
    Anonym said...
    Skönt att du fått byta familj :)
    Jag har läst och följt med dig i bloggen, bara varit lite dålig på att höra av mig.
    Anonym said...
    Vad skönt att du har fått byta familj. Är så glad för din skull! Ha det bäst! :)
    Anonym said...
    vad skönt att du har fått byta familj nu :)
    Anonym said...
    Gud, vad skont att du kunde byta familj sa snabbt! Din temporara familj verkar ju jattebra! :)
    Anonym said...
    fan vad gött att du har fått byta familj! :D åtminstone tillfälligt! :d
    HA DET BRA ANNA! :D
    Anonym said...
    Se till att försöka åka på skidresa till black hills och upplev mount rushmore, ganska häftigt. På vägen dit så kan man åka genom "badlands". Grymt!!

    Förresten, på min tid (-91/92) så hade Lennox typ en bensinstation i utkanten av stan, där dem bl.a. sålde pizza. Gör dem det fortfarande? Kan inte du gå in där och fråga efter Glenda Trotter (om hon fortfarande jobbar där). Det var min värdmorsa när jag bodde där. Hälsa från "Murrrryy" from Sweden... :)

    Coolt om du skulle göra det :)

    Ha det bäst

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.