My first football game!

Som titeln beskriver så fick jag idag se på en riktig amerikansk fotbollsmatch för första gången i mitt liv. Var inte riktigt så spännande som jag trodde, allt gick så snabbt och domaren blåste i sin nedrans visselpipa 24/7, så det kändes aldrig som om det blev något riktigt spel. Jag var där med Marcella och hennes värdmamma och det var extremt skönt att komma bort från min värdfamilj. Jag och Marcella såg kanske 2/3 av matchen innan vi tröttnade och gick till några vi kände för att snacka och få tiden att rinna iväg. Det hela slutade med att vi förlorade med 0-39 mot Harrisburg, som ska vara ett utav de bästa lagen i South Dakota och Lennox är rankad bland de sämre (vi har inte vunnit en ända match hittills). Det kändes riktigt surt att vi inte lyckades få ihop en enda poäng – men publiken och cheerleadarna hade hoppet uppe och hejade för fullt på det stackars utmattade laget under hela matchen. Jag klappade och skrek när alla andra gjorde det, eftersom jag inte har någon större koll på de till synes komplicerade reglerna.

Jag väntar fortfarande på värdfamilj och jag hoppas att det löser sig snart. Orkar knappt tänka på det längre, vill bara härifrån.

Lägger ut bilder och en film från matchen, titta gärna!



Jag och Marcella!



Lennox (svarta) vs. Harrisburg (vita)


Cheerleaders



The marching band!


4 Comments:

  1. Anonym said...
    Vad kul! :)
    Lägg gärna upp mer filmer!
    Anonym said...
    ne fyfan va roligt anna, nu är jag avundsjuk :D du lär dig snart reglerna, så svårt är det inte :D du måste ju åka o kolla när ett riktigt lag spelar som är svinbra :D fan va roligt eller! :D
    Anonym said...
    Hej Anna,

    Lennox-Murre här igen.

    Har inte läst din blogg på ett tag så det var mycket som hänt.
    Varför bytte du värdfamilj, kan du inte maila mig och berätta murre@glocalnet.net

    Vill bara säga att när fotbollslaget var lika kasst 91-92 oxå, dem vann typ 2 matcher på hela säsongen. Basketlaget var däremot riktigt grymma. Torska state-final när jag var där efter att ha vunnit de 2 åren innan.

    Ha det bässt!!!
    Anonym said...
    Hej Anna,

    Lennox-Murre här igen.

    Har inte läst din blogg på ett tag så det var mycket som hänt.
    Varför bytte du värdfamilj, kan du inte maila mig och berätta murre@glocalnet.net

    Vill bara säga att när fotbollslaget var lika kasst 91-92 oxå, dem vann typ 2 matcher på hela säsongen. Basketlaget var däremot riktigt grymma. Torska state-final när jag var där efter att ha vunnit de 2 åren innan.

    Ha det bässt!!!

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.