Jag vill andas

Jag vill pusta ut, andas och reflektera över vad som händer i mitt liv! Allt går så snabbt och jag har knappt tid att tänka och filosofera över allt och inget, så som jag gjort hemma i Sverige. Inte för att det är något negativt att alltid ha fullt upp, men jag behöver ha en liten break, sitta på en stubbe mitt i skogen och äta några blåbär i tystandens famn.

Idag så har jag minst sagt haft fullt upp, och det är inte förens nu, klockan 23.00 som jag kan skriva i min blogg och tänka på vad jag egentligen har hunnit med under min onsdag. Skolan var som "vanligt", somnade nästan under Adv. Math tack vare min lärares skrovliga röst och vi har fått ett nytt projektarbete i American Lit: nämligen att skriva en tidning om Salem Withtrials. Min grupp består av Josh, Andy och Marcella, och vi ska få ihop en 12 sidor tidning under Halloween helgen - ser verkligen fram emot det (ironi). Fick även tillbaka mitt stora final test på The Crucible, i American Lit: A+ (MVG+)!! Jag är ganska stolt med tanke på att jag fullkomligt struntade i att öva inför det provet och jag var en av de få i klassen som lyckades att få ett sådant bra betyg.

Efter skolan så åkte vi in till kyrkan för att åka på en "KRATTA LÖV FESTIVAL" ,vilket innbär att vi skulle åka runt i Lennox på bilflak för att sedan kratta löv hos behövande trädgårdar. Det var ganska kul, speciellt i början - men efter en stund så tappade alla lusten att kratta de nedrans löven som aldrig tycktes att ta slut. Kvällen avrundades med en middag i kyrkan och jag satt och jag åt tillsammans med Megan och Sarissa - som jag även hade krattat löv med. De är även inbjudna till Halloween festen på lördag hos Kelli.

Imorgon åker jag, Josh, Andy, Elias, Ben och kanske Marcella in till Sioux Falls för att besöka ett hounted house! I'm excited!

Fråga: Jag tänkte bara fråga hur du tycker de amerikanska killarna är i jämförelse med de svenska? lite nyfiken bara :)
I jämförelse mot de svenska killarna ser de amerikanska mer äldre ut, de flesta har skägg och är ganska "biffiga". Men deras beetende ligger på samma nivå som 13 åringar och de kan bli lite väl barnsliga ibland.

Fråga: jag undrar också över de olika skillnaderna mellan sverige och usa
Att jämföra Sverige och USA är ganska svårt, eftersom det finns så mycket att ta upp. Men rent generellt så är alla i USA mer utåtriktade än vi svenskar, det anses normalt att hälsa på alla du stöter på i Lennox och att sätta dig bredvid någon i en buss än att ta ett tomt säte för sig själv. Sedan så är skolsystemet givetvis en utan de största skillnaderna, här så har de bara genomgångar på lektionen och de förväntar sig att vi ska göra allt jobb hemma. Även fast jag inte tar upp denna punkten i varje inlägg så handlar ju min blogg i grund och botten om mina upplevelser här i USA från mitt perspektiv..

Fråga: Skulle gärna vilja se lite bilder på din värdfamilj och ditt rum o så.
har du haft mkt hemlängtan?
Bilder kommar alldeles snart, har haft så fullt upp denna veckan med teater och läxor.
När jag bodde hos min första familj hade jag hemlängtan konstant och jag ifrågasatte om ett high school år verkligen var min dröm, när det bara gjorde mig ledsen. Men nu så har jag inte samma problem eftersom jag trivs i min nya värdfamilj, så hemlängtan kommer endast under de perioder jag vet att något speciellt händer hemma eller när jag har haft en tuff dag.



Så här spenderar jag, Marcella, Josh och Mitchell våra Creative writing lektioner..



Jag och Emily


Jag och Marcella


Vi spelar upp en liten pjäs i min drama klass. Jag till höger.




Innan drama pracitse, Amanda i röd tröja försökte lära oss en dans. Jag är precis bakom henne, grön tröja, blond hår.

4 Comments:

  1. Paulinahendrika said...
    haha, jag kollade på videoklippet! tycker att du ska lägga ut videoklipp oftare, du skulle ju till exempel filma en snabb-presentation av dina vänner där borta så man får se hur dom verkar :D SAKNAR DIG, hoppas att vi kommer prata nu i helgen ^^
    Ellinor said...
    Ja... Jag vill också se en snabbpresentation av dinna vänner:D
    Ellinor said...
    OBS! Jag vet att dina stavas med ett d... det blev bara lite fel^^
    Anonym said...
    I miss u:(<3

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.