Hockeymatch och annat

Tiden går så snabbt förbi att jag knappt hinner tänka på att min stackars blogg står tom. Under helgen gick jag på min första amerikanska hockeymatch mellan Stampede (Sioux Falls hockeylag) och Indiana. En svensk, 19 årig kille från Göteborg spelar i Stampedes lag och jag försökte givetvis skrika några svenska hejjarramsor - men eftersom jag satt så högt upp på läktaren tillsammans med min värdfamilj tror jag dock inte at han hörde något. Min värdfamilj har dock fixat så att jag ska få träffa honom, eftersom de blev mer elle rmindre galna när de fick reda på att jag bor 1 ½ timme ifrån honom hemma i Sverige.

I skolan så samtalas det konstant om Halloween och vad alla ska klä ut sig till på fredagen då vi har en utklädnas-tävling som annordnas av elevrådet i skolan. Jag och Megan ska klä ut oss till Hippies, och vi verkar inte bli ensamma över att göra det.. På lördag kväll så ska jag på en halloween fest hos Kelli, och vi ska visst se på en hel del skräckfilmer och äta godis. Ser verkligen fram emot det, även fast jag bokstavligt talat hatar horror movies.

Idag så åkte jag och min värdfamilj in till Vermillion för att titta på Lennox High School's sista footballsmatch. Vi förlorade givetvis och jag tappade räkningen på hur många gånger jag gäspade..

Nu så ska jag sova, efter en timmes pluggande inför mitt biologiprov imorgon..

Tänkte föresten svara på alla frågor i nästa inlägg, så om du undrar något: Kommentera!

3 Comments:

  1. Anonym said...
    låter roligt med halloween och allt vad det innebär! synd att vi inte firar det lika mkt i sverige...

    jag tänkte bara fråga hur du tycker de amerikanska killarna är i jämförelse med de svenska? lite nyfiken bara :)

    tack för en bra blogg, jag blir sugen på att åka på high school year jag också! kram!
    Anonym said...
    Hej hej.
    jag undrar också över de olika skillnaderna mellan sverige och usa :P
    su har en jätterolig blogg och jag gillar att läsa den. känns som om jag förbereder mig för mitt år på ett bra sätt :P åker 09/10 :D Krami!!
    Anonym said...
    Hej
    Tänkte bara höra hur du kände när du skulle åka till USA och veta att när du kommer tillbaka så får du inte räkna in ditt år i de svenska betygen ?
    Det är det som gör att jag är osäker på att åka och lämna allt här hemma.
    Hoppas du ha det bra
    Kram

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.