Oj, det har visst gått några dagar sedan mitt senaste blogginlägg, men eftersom så få kommenterat det förra inlägget så gör det kanske inte allt för mycket?

Hur som helst så var Homecoming veckan lyckad och jag fick bland annat klättra på en hög klättervägg framför större delen av skolan, trots att jag är extremt höjdrädd, samt paddla mig fram på en miniatyr skateboard under skolans s.k. Olympiska spel..

Vi förlorade självklart vår Homecoming match mot Tri Valley, vilket givetvis var synd men inte så förvånande. Det var extremt kallt under själva matchen så jag och Marcella hade laddat upp med diverse filtar, varm choklad och givetvis SKOLANDAN! Dock så bröt vi skolandan när vi gick över till motståndarlagets sida för att hälsa på en annan brasilianare som Marcella kände.

Homecoming dansen var super trots att de hade en lam DJ som spelade äldre låtar från förra året varvat med en del country-hits som alla kunde(!). Känns riktigt hemskt att se alla sjunga med i riktiga Rednecklåtar och sedan kunna rörelserna till Cotton Eye Joe utantill. Vissa i min skola går ju klädda i Cowboy-outfits samt de flesta äger ett par cowboy-boots, så jag är inte förvånad att alla gillar country musik.

Första kyrkbesöket gick av stapeln i söndags och det var väll inte allt för märkvärdigt mer än att kyrkan är ganska konsvervativ och predikar en hel del om helvetet och djävulen. Jag är dock själv inte troende, (kanske jag skulle kunna benämna mig själv som en agnostiker), - men jag litar mer på naturvetenskap än religion.

Idag så har jag bakat CHOKLADBOLLAR: Försökte gå efter det svenska receptet, men de hade inte vaniljsocker här så jag fick helt enkelt använda en form utav vanilla liquid och resultatet blev bra. Dock smakar kakaon inte alls lika bra här, hemma är kakaon mörk samt har en mer bitter smak - här är den snarare mer lik Oboy. Jag ska ta med mig chokladbollarna till Cross Country träningen imorgon för att låta alla smaka det godaste Sverige har att erbjuda. Tyvärr så ska jag själv inte träna eftersom mitt vänstra ben gör extremt ont och jag börjar tivla på om jag kan forstätta med säsongen.

Imorgon är det en try-out för höst pjäsen och jag vill hemskt gärna delta, men jag vet inte om det går eftersom jag har Cross Country. Men just nu så känns det bara hemskt tråkigt att gå dit eftersom jag ändå måste sitta där och vänta tills alla andra är klara och då kan jag lika gärna spendera tiden på teater som är mycket roligare, speciellt när mitt ben är skadat.

Sedan har jag drabbats av en förskylning. Vaknade upp idag klockan 06.00 av att min hals gjorde så fruktansvärt ont. Det kändes som om någon hade stoppat ner en sylvass gaffel i min hals och grävt runt, för jag kunde knappt prata och att äta någon frukost var det ingen fråga om. På köpet så ramlade jag även i trappan innan jag skulle gå till skolan och skrapade upp handleden så jag hade ett ytterst vackert rött märke där i skolan idag..


Mina chokladbollar! Tyvärr hade de inte pärlsocker så jag fick garnera en del med blått strössel och några med havregryn. Jag föredrar de med havregryn, men eftersom Amerikanarna tycks ha smak för allt sött så tror jag de gillar de blåa mer.

8 Comments:

  1. Anonym said...
    Domdär chokladbollarna såg intressanta ut. Tråkigt att detdär benet ska ställa till det! Ha det bra!
    Anonym said...
    Jag vill också fara som utbytesstudent! Och mina föräldrar är inte emot det alls, tvärtom. Okej, dom kanske inte vill bli av med mig, men dom säger att jag kan göra allt jag vill och att dom stöttar mig och hjälper till om jag bestämmer mig för att fara. Jag vill verkligen fara, men nu är det den stora frågan, vart? USA känns ju kul och så men, alla åker ju dit. Jag vill uppleva äkta High School och det går ju som bara i USA, men jag vill ändå fara till andra länder, då tänkte jag du som är iväg har du några tips? Tacksam för svar /Amanda!
    Anonym said...
    Hey!
    Jag har precis hittat din blogg och det är jätteroligt att läsa om ditt år i Amerika!
    Anonym said...
    Hahaha!! mina chokladbollar sag nastan exakt likadana ut! ;D
    Anonym said...
    en enda kommentar: HAHAHAHAHA! xD
    fast trist med benet:(
    Ellinor said...
    Vad jobbigt att allting ska vara så där sött! Inte ens riktig cacao... hur klarar du dig?
    Anonym said...
    haha jag trodde du hade gjort halloween chokladbollar lr nåt men :O
    Anonym said...
    Hej! Jag heter Maria, jag var utbytesstudent i Pennsylvania forra aret. Kanner igen sa mycket som du skriver om, ha ett jattebra ar!! Kram

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.