Homecoming week!

Under denna veckan är det Homecoming på Lennox High School vilket innebär att nästan alla elever under varje dag klär ut sig och det pågår en hel del aktiviteter under dagen. Själva "högtiden" kommer ifrån att gamla elever som tagit studenten kommer tillbaka till skolan och att en Homecoming King och Queen blir krönta.

Så här ser veckans schema ut i klädväg:
Måndag: Pyjama day
Tisdag: Gender bender
Onsdag: Tropical
Torsdag: Duct tejp
Fredag: Spirit day (Klär sig i skolans färger, orange och svart)

Igår så hade vi Cronation, som är en slags start på Homecoming veckan samt att vi krönte kungen och drottningen. Jag och Marcella var med i en sketch som handlade om språk, och vi skulle säga: Vårat lag är bäst, och vi kommer att vinna! På våra respektiva språk - och det var inte så svårt, även fast det var över 600 människor vi stod framför. Själva kröningen av drottningen och kungen, som skolans elever röstat fram var ganska högtidlig och förra årets "royalties" hade kommit tillbaka till skolan för att läman över kronan. Till allas stora förtjusning så blev Ben homecoming king och en annan tjej queen, och jag är minst sagt glad för Bens skull eftersom han inte direkt är stereotypen för att bli krönt till kung eftersom det oftast är footballplayers eller liknande.

På fredag så kommer Lennox High School Homecoming game gå av stapeln mot Tri Valley's football-lag och vi kommer med största sannorlikhet förlora eftersom vårat lag är allt annan än bra. Jag har fått höra att de ine har vunnit en match på hela året - och nu så ska vi spela mot ett lag som klassas som bra. Dock så är Homecoming dansen precis efter footballmatchen och jag är ganska excited över det. Visserligen går det rykten om att det kommer bli ganska lamt där, men jag är ändå peppad över att få gå dit.

Igår under min cross country träning så måste jag ha gjort någon ytterst konstig rörelse, för mina ben känns allmänt konstiga och jag haltar när jag går. Jag vill så hemskt gärna kunna springa på fredag då vi har vår tävling här i Lennox, men jag får se hur det går.

Bilder kommer från Homecoming week snart, så länge för ni nöja er med de här:

Mitt nya hus


Main Street



Min kyrka

4 Comments:

  1. Anonym said...
    Ditt hus ser ut som ett Sims-hus, haha, gulligt :)
    Anonym said...
    Du verkar ha det jättebra nu och det tycker jag är kul. Hoppas du får ordning på benen och kan springa på fredag.
    /A
    Anonym said...
    vilket mysigt hus du ser ut att ha!du får lägga upp mer bilder på det sen:)
    Ellinor said...
    Åhh vad kul det låter:) varför kan vi inte ha sånna roliga saker här?!?!

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.