Happy Thanksgiving!

Idag vaknade jag klockan 08.00 av att Julie knackade hysterisk på min dörr och berättade att Tyler strax skulle vara på TV, eftersom hans skolband marscherar först i Macy's Day Parade - vilket följs av 50 miljoner människor runt om i USA. Macy's Day Parade hålls i New York under Thanksgiving och är USA's största parad, vilket gör det lite speciellt att faktiskt se min värdbror på TV. Dock så blev mina värdföräldrar mäkta förbannande när de slog på kanalen och det enda vi egentligen fick se var två personer som gick runt och intervjuade olika personer i publiken och riktade knappt något fokus på paraden... Som tur var bytte vi kanal, och väntade hela två timmar(!) innan Lincoln High School och Tyler filmades och Julie skrek av förtjusning när de zoomade in de som spelar trummor, däribland min värdbror.

Efter den tidiga morgonen med både glädjerop och bittra kommentarer så började Julie och Jay att förbereda inför den stora middagen. Eftersom Thankssgiving är en tacksägelsetid så serverades det alltifrån Kalkon, Potatismos, gröna bönor, pumpkin pie, äppelpaj, Stuffing, sweet potatoes, gravy (sås) och mycket mer. Vi åt middagen tillsammans med Jays föräldrar och Micah, en kille från kyrkan, vars föräldrar och släkt är i Colorado. Fick åtskilliga frågor om hur vi firar Thanksgiving i Sverige under måltiden och jag fick varje gång säga att vi varken har haft Pilgrimmer eller Indianer i Sverige.

Imorgon är det BLACK FRIDAY, vilket innbär att det är den största rean under året i USA. Affärerna öppnar klockan 04.00 och flera människor står redan utanför dörrarna för att bli först med att fynda. Jag, Julie och några till ska in till Sioux Falls klockan 06.00 för att ta del av de otroliga priserna. Vi satt redan ikväll med stora reakataloger som kom igår för att fylla i våra shoppinglistor så att vi vet exakt vart vi behöver gå imorgon, eftersom det minst sagt kommer vara fulproppat. Jay tycker att det är mer eller mindre självmord att bege sig in i stan imorgon, men jag vill hemskt gärna se hur galna amerikanere shoppar.

Nu är det nog dags att sova, klockan slår strax 23.30 och jag ska upp klockan 06.00.. Way to go!

Inte min bild, men vår middag såg precis ut som denna.

Macy's thanksgiving day parade

4 Comments:

  1. Anonym said...
    Åh vad kul att fira Thanksgiving, hoppas man får möjlighet att göra det någongång ;)
    Anonym said...
    ANNA, SNÄLLA säg att du va inne o shoppade åtminstonde EN sak på Macy's när du va i NY!
    Anonym said...
    ÅH! Fett coolt:)
    Kan inte du lägga upp lite bilder på ditt hus och familj mm? =)
    Anonym said...
    Såg att du var medlem på Blog.lovin och jag tänkte att vi kanske kunde hjälpa varandra genom att prenumerera på varandras bloggar. Jag har lagt till till dig nu och skulle uppskatta om du ville göra samma sak.

    omdigitalkameror.se
    Stefan

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.