Julkänslor

Tänk att det redan är Decmeber? Att jag för fyra månader sedan lämnade Sverige och åkte ensam iväg på ett äventyr som skulle bli något helt annat än jag hade föreställt mig...

Igår pratade jag och Marcella med vår rektor och nu står det klart att vi ska få vara med i Graduation och få ett certifikat som ett bevis på att vi gått på Lennox High School. Även fast vi är juniors får vi delta i cermonin och bära "Cap and gown" som jag så länge drömt om. För er som undrar så är graduation USAs svar på studenten och det är väll minst lika stort här, om inte större.

Idag så stannade jag och Marcella kvar efter skolan för att dekorera en julgran som vi blivit tilldelade av skolan. Julgranen står tillsammans med andra granar vid ingången och det är en gammal tradition att olika klubbar i skolan ska dekorera varstitt träd. Jag tror dock inte att vi utbytesstudenter räknas som en egen liten "klubb" men vi fick iallafall välja om vi ville pynta ett träd. Jag hängde upp svenska flaggor och diverse bilder av Sverige, både på naturen där jag bor och på mina vänner så som Paulina, Amanda, Malin, Ida, Elin, Lina osv.

Nu sitter jag och pluggar inför ett prov i Drama imorgon över Othello. Håller tummarna för att det ska gå bra. Dock så spenderade jag mina första timmar sms:andes med Ben W.. Mobiltelefonen är en farlig uppfinning.

Lägger in en bild från julgranen.

7 Comments:

  1. M Granbom said...
    hahaha :D TUFFT MED KORT PÅ OSS! strumpan, du saknas här. jag längtar efter att få kasta en snöboll på dig ;)
    Anonym said...
    Yay jag hänger i en julgran i USA;)
    Anonym said...
    hej anna :) det var längesen nu, hoppas allt är bra! jag kollar fortfarande bloggen hela tiden, och jag tyckte det var roligt att du la upp en video:D så det tycker jag du kan göra oftare om du hinner :) det var bara det jag ville säga! puss & kram :)
    Anonym said...
    Heej :D Åh längtar! Ska åka till usa snart med :D Men kan inte du lägga upp mer bilder på dit hus? Inne i det med :D
    Paulinahendrika said...
    cooooolt!! jag finns uppsatt på en julgran i USA xD saknar DIG <3
    Anonym said...
    tjenare, härligt med graduation hoppas jag också får uppleva det :)
    Anonym said...
    Åh, jul i USA! :)
    btw, så gillar jag din blogg skarpt!
    Har föjt den ända sen du började packa dina saker i sverige, och kommer göra tills den tar slut!

    Keep up the work!
    Och påminner lite om mitt highschool år 07/08....which is unforgetable<3

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.