Anna-dagen

För er intresserade, det är min namnsdag idag!

Igår hölls det den årliga julgranspyntingen hos min värdfamilj, så jag och Kelsi (deras dotter, 18 år, går på college) spenderade TIMMAR för att pynta och sätta ihop julgranen. Eftersom Kelsi har en viss dragning för ljus så använde vi hela 4 olika ljusslingor i olika färger, så julgranen är minst sagt färgglad. Deras motto verkade vara "cover all the tree" och det ser minst sagt häftigt ut när varje centimeter av granen är täckt med julgranskulor, tomtar, kottar, och andra små prylar som för tankarna till julen. Dock hann jag inte hjälpa till med att sätta ut resten av julpynten i huset eftersom jag och Tyler var tvugna att åka till kyrkan. Där byggde vi tillsammans med Ben ett vackert pepparkakshus som givetvis brakade samman efter att vi hade täckt båda taken med marshmallows och glasyr. Mycket gott!

Idag spenderade jag, Marcella och Ben Y vår Creative Writing klass med att måla konstiga gubbar. Det var ganska underhållande eftersom det tog upp minst 1 ½ timme av tid som vi annars skulle ha spenderat sovandes på golvet. Detta beror på att vi inte kunde gå till dator labbet idag, så vi fick helt enkelt jobba i klassrummet vart vi ville, vilket uppskattades. Efter skolan var det try-outs för "the one act play" som i år handlar om en skolklass och många utav mina vänner från den förra pjäsen var där så jag hade en del jag kände igen vilket var skönt. Jag var först upp på scen tillsammans med tre andra och jag hade som uppgift att spela läraren. Min kropp skakade av nervositet och jag stakade mig på flera ord i början, men sedan gick det bättre. Dock så brukar jag aldrig vara nervös, men när det väl var dags för min andra del som "Sue" vilket gick betydligt bättre och folk kommenterade att jag antagligen kommer få den rollen eftersom jag gjorde den så bra. Fast jag ska inte hoppas på för mycket...

Dags att sova! Här är en bild på vår julgran, de julklappar som ni kanske ser under julgranen är de presenter som mina föräldrar och farmor skickat mig och min värdfamilj. Funderar på att hänge en svensk flagga på toppen, för att göra den mer "svensk" men jag vet inte riktigt om det skulle upskattas eftersom den då skymmer stjärnan.

5 Comments:

  1. Ellinor said...
    Grattis på namsdagen:)
    Verkligen en fin gran.. fast kanske lite mycket färger för min smak.
    Anonym said...
    Grattis på namnsdagen :D
    Ellinor said...
    Men ååå... ni vet att stavning inte är min starka sidaXP ska jag behöva skriva allt i Word..:)
    Anonym said...
    Det där var ju inte ett cover all tree :P Då ska du se våran gran. man kan skymta den litegrann i det här inlägget: http://mycreative.blogg.se/?tmp=10172010
    Anonym said...
    grattis saknadeunge:) häng upp flaggan i mitten;) en stooor;D

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.