Händelserik vecka!

Denna vecka har varit minst sagt händelserik, med både bra och dåliga inträffanden. Jag har bland annat skaffat mig en stor fläskläpp efter att jag ramlat ur sängen i torsdag och slog munnen rakt i kanten på ett litet bord. Det gjorde fruktansvärt ont, samtidigt som blodet sprutade eftersom jag hade bitit sönder min läpp. Dock så gick jag ändå till skolan och det första jag gjorde var att berätta för Emily, Jackie, Alison och några andra jag känner om min läpp och alla blev skräckslagna och tyckte synd om mig. Sedan efter första lektionen så hade visst ryktet spridit sig om vad jag hade gjort och när jag berättade för Josh vad som hade hänt sa han bara: Oh, yeah, I heard about that! Jag började undra vem som hade berättat det för honom, men när alla i korridoren stannade till för att prata med mig och kolla in min alldeles för stora läpp så förstod jag hur snabbt det går när nyheter sprids i skolan. Till och med folk som jag inte kände stannade till för att prata med mig och jag var okej och de uppmuntrade mig med att säga att det inte ser så farligt ut ändå. Nu är min fläskläpp nästan borta, men det känns fortfarande skumt eftersom jag även slog i min framtand.

I förrgår hade vi en filmkväll med min förra drama grupp och vi såg bland annat på Kung Fu Panda och den senaste Batman filmen. Det var mycket mysigt, och vi låg med sovsäcker i Bay’s klassrum (vår dramalärare) och drack coca cola och åt godis. Efter att filmkvällen åkte jag till Kelsey’s hus eftersom jag skulle sova över där. Vi spenderade natten med att kolla på en julfilm och prata om Australien och Sverige. Vi gick och la oss klockan 03.00 efter att ha lyssnat på en hel del musik. När vi väl vaknade bar det iväg till hennes kyrka där de hölls en SVENSK LUCIA. Kyrkan hade dekorerats med svenska flaggor, skyltar med ”GOD JUL” och givetvis svenska kakor som pepparkakor och lussekatter. Själva Luciatåget såg dock inte riktigt ut som det vi har i Sverige, istället för vita klänningar bar de svenska nationaldräkter och dansade till alla typiska lucia sånger samt flera sånger från Midsommarafton såsom ”Små grodorna” och ”Vi äro musikanter”. Det var inte så svårt att första de svenska låtarna även fast kören hade en extrem accent. Föreställningen var underbar och det är en speciell känsla att se hur folk sjunger ”Vi äro musikanter, ja vi från Skaraborg”, då jag faktiskt är från Skaraborg! Sedan så kom en gubbe fram och pratade med mig på svenska, och gissa om jag blev paff! Det visade sig att han hade varit en utbytesstudent i Sverige i Karlskrona och han hade varit en mattelärare på Linköpings Universitet under tre år. Vi pratade först på svenska, men gick sedan över till engelska så att Kelsey också kunde förstå.

När jag väl kom hem så fick jag ett sms från Ben W och han undrade om jag ville hänga med till The Firehouse. Jag sa givetvis ja, och klockan 19.00 kom Elias upp och hämtade mig och tillsammans med Mitchell åkte vi in till downtown Sioux Falls. Väl där möttes vi upp utav 10 andra personer och vi spenderade kvällen med att spela ”Apples to Apples” och sedan som paus gå ner till en parkering och ha snöbollskrig! Allt var mycket kul, även fast jag var extremt trött eftersom jag fick 5 timmars sömn förra natten.

Idag ska jag spendera dagen med att plugga inför ett matteprov, ett biologiprov och två uppsatser som måste skrivas. Woho!

4 Comments:

  1. Anonym said...
    låter kul;)
    Anonym said...
    Haha det låter helt sjukt, men de måste säkert vara skitkul och ganska så speciellt :))
    Anonym said...
    Åh vad roligt det låter! :)
    Sjukt det där med läppen, haha! Hur ryktet hade spridits menar jag.
    Paulinahendrika said...
    hahaha, vadå knepig lucia!? xD låter lite som midsommar enligt mig ;D Hoppas att det gick bra med läppen, du är söt! SAKNADSATTACK <3

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.