Monday!

Idag är det starten på den sista veckan med gänget från "Jack and The Magic Beans", eftersom premiären faktiskt går av stapeln på torsdag. Stadens lokala tidning kom idag när vi övade och tog några bilder ur diverse scener som kommer användas i deras artikel i tidningen. Jag är med i två bilder och jag håller tummarna att jag ser någorlunda klok ut även fast vi idag fick pröva på att använda scensmink. Våran dramalärares regel när det kommer till scensmink är helt enkelt: Överdriv så mycket som möjligt. Så det slutade med att min hy i ansiktet blev flera snäpp mörkare, mina ögonbryn svarta och stora röda kinder.. Mycket vackert.

Lördagen spenderades tillsammans med Ben och Josh och vi såg flera avsnitt utav Heroes samt försökte tämja Ben's galna katt. Igår (söndags) var det kyrkan som gällde tidigt på morgonen och jag börjar komma in i rutinen att låtsas sitta och lyssna på när prästen predikar om Satan osv, medan jag tänker på mer relevanta saker.

En annan läskig sak som hände var under min biologilektion då en annan lärare stack in huvudet i klassrummet och frågade min biologilärare om han hade lärt eleverna vad Darwinism betyder. Min lärare mumlade då tillsvars att han inte brukade undervisa i det. Givetvis blev folk nyfikna och frågade var Darwinism betyder och när läraren förklarade att det handlade om Charles Darwin blev alla stridslystna och började skrika en massa ord såsom att Darwin är en idiot, Darwin är ett skämt, Evolutionsteorin - HAHA. Jag vågade inte ta upp att om vi skulle prata om evolutionsteorin i Sverige och Charles Darwin så skulle reaktionen blivit den motsatta. Jag får helt enkelt befinna mig i att majoriteten på min skola är strikt kristna.

Nu ska jag sova!

GOOD NIGHT PEOPLE

6 Comments:

  1. Anonym said...
    hahaha cpiga folk i din kristna skola xD
    Ellinor said...
    Jag tycker att det är lite läskigt.. undervisar inte om Darwin!? Ta inte upp för mycket influenser av dom bara...
    . said...
    De ska undervisa om Darwin i skolan, men jag tror inte läraren vågar gå in så mycket om den.. Knäppt!
    Anonym said...
    haha creepy. kan inte du framstå som en äkta ateist då anna? :D
    M Granbom said...
    Haha, amerikanerna är alltså inte lika bra som svenskarna. Här kan man nämnligen få evolutionen och kristendomen att gå samman till viss del ;)
    Anonym said...
    är du och ben ihop?

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.